|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som ska göras på bilen då, ringde BMW, kostade ju lite mer än en lunch, 8500:- MVH Fidde 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" | |
|
Jag har för mig att allt som ska genomföras vid respektive service finns föreskrivet i bilens servicebok. Ta en titt där! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ok, skrev föresten in träffen på den där sidan.z3roadster. bla bla blaa... Varschegooood 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
Jepp! Det står i serviceboken....Men det är en jälva massa punkter. 8500:- Är nog ganska standard hos en auktoriserad Bmw verkstad. Finns billigare om man väljer en icke auktoriserad verkstad. Servade min på Rigo bil i Halmstad för 4000:- 1BJÖRN Länk |
|
|
Det som kostar så mkt är ventiljusteringen, som tar ett antal timmar.... /B |
|
|
Ringde runt i går i samma ärende, fick pris på mellan 8200-11600kr i Stockholms trakten (också insp 2 på M bil). Visst är det mycket pengar men det tar mellan 5-6 timmar att bara utföra alla....."operationer". Utöver arbetstid tillkommer reservdelar (vilket vi BMWCS-medlämmar har lite rabatt på). Det kostar att ligga på topp, tänk bara vad skönt att dra alla icka M-bilar vid rödljusen eller på motorvägen sen i sommar. /Z3Mpower |
|
|
8500kr låter som ett rätt bra pis, eller har jag fel? Lämnade in min bil idag för att utföra en lite tidig insp 1 (eftersom den stått mkt under vintern) och jag tror det kommer landa på ca 11000 minus rabatt. Detta inkl dock byte av skivor då jag klagat på lite vibrationer. Vad säger ni? |
|
|
Kollade med BMW Solna förra somaren och de skulle ha ca 7000 för insp 1 resp 11000 för insp 2... Som sagt det kostar att ligga på topp, men insp 2 är inte att leka med, som Z3Mpower skriver ovan, mycket plockas isär.. /Caspar |
|
|
Yatooil: När började Du förresten bry Dig om pengar??? :-) /Caspar |
|
|
Casper: De är så sant så, who cares!? De är ju bara pengar! 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| vilka punkter utförs vid insp 2 och inte på insp 1?? | |
|
8500:- låter normalt... Jag betalade 9200:- på Forsbergs Bil (Auktoriserad Bmw verkstad) i Älmhult... |
|
|
Du har ju noll koll Macce 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
E d inte dags att plocka av de stora plåtfälgarna nu så du kan hinna ikapp mig... Estorilblå "M Coupé" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.