|
|
|
|---|---|
|
hjälp en förvirrad stackare... ;-) jag har en Z3 coupe, det sitter en BMW CD-spelare monterad (Business). Jag har två högtalare bak i taket, två småttingar i dörrarna och varsin baslåda vid fötterna. Vidare, i bagaget, ser det ut som om det skulle vara CD-växlaren där, fast det sitter en dummy-lucka där själva växlaren borde varit, om ni hänger med? Jag har lite tomt ljud i mellanregistret, tycker jag (är ingen audiofil). På senaste inspektionen bad jag mekarna kolla stereon, det var inga problem med den fick jag veta (dvs högtalarna fungerade). Jag har kollat fade, balans mm samt fipplat med bas och tone - låter fortfarande ganska "skrikigt" med galen bas så byxbenen flaxar längst ned - fast inget mitt i lixom. Vad f-n är detta för system? Det är inte stora HK antar jag... Bilen är importerad och om man jämför utrustningsnumret med svenska broschyrens reklam står det ngt om Nokia system (??). Verkstan har inte fått klarhet, jag undrar om det bara är sladdar eller så som lossnat. finns det ngt enkelt sätt att komma in i grejorna o kika? jag har hört att BMW är ganska knepiga i sina stereo-installationer... tackar på förhand, //Anders | |
|
Har också haft problem med att mellan registret försvann, efter mycket letande så hittade jag felet... Det är så iaf i min Z3:a, att elementen är för tunga så plasten de sitter i spricker och då faller elementet ner bakom dörrsidan. Detta hände på förar sidan men eftersom jag hade ena dörrsidan nere så tog jag en titt på passagerarsidan också och där var det samma problem, men dock inte lika långt gånget... Detta beror på att BMW har valt en dålig plast till infästningsramarna till elementen... Jag löste det med att sätta ett metallband som en bygel bakom elementet och skruva fast i de gamla hålen. Hoppas du hittar felet. =) \H No Guts No Glory |
|
|
Nokiasystemet är de högtalare dom slänger med for free. Byt till ett DLS UP5 framsystem så får du perfekt ljud. Eller kanske ett UP35 om du vill ha ett trevägssystem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.