AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
568

528i -86 svarar dåligt på gaspådrag.

har en 528 som drar fint hela 1:an vid full gas men precis efter en växling så tar det ett tag innan effekten kommer tillbaks (vid 4-5000rpm) detta händer nästan varje gång någon som har varit med om något liknande? eller ett riktigt vettigt tips?

ao
69
aolsson79
520i -83
528i -84
Låter lite som bränslebrist.
Kolla om pumpen i tanken fungerar, om du har någon.
Den brukar kunna lägga av och då räcker inte bränslet till vid fullgas nån längre tid.
ao
69
aolsson79
520i -83
528i -84
förresten, kom på en sak. Vet en som hade exakt samma problem som du, då hade förpumpen lossnat från armaturen i tanken och hängde i kablarna. Kolla även bränslefilter, slangar bränsletryck tankventilation mm.
---->aolsson79 hej har ungefär samma problem som ->shield... å jag undara det du beskriver med förpumpen.. kan det låta klonkande i tanken? efter att man stannat för då rör ju bensinen sig fortfarande..å dete nåt som klonkar från tanken.. om du för stod hur jag mennade..
MVH/johan!!!
ao
69
aolsson79
520i -83
528i -84
kan det säkert göra, enklast är om du plockar upp armaturen och kollar om allt sitter fast som det ska. Inte särskilt svårt.
oki ..du har inte nått bra tips på hur man gör å var armaturen sitter? eller det står kanske nått på mek tips??
MVH/Johan
ao
69
aolsson79
520i -83
528i -84
den sitter i bagaget under mattan. Under ett plåtlock som sitter med 3 skruvar. Lossa slangarna och elkontakten och vrid hela tankarmaturen (motsols tror jag) sedan är den bara att lyfta upp.
Kolla sedan om allt ser normalt ut. Sitter där en pump kolla att den fungerar genom att koppla den till 12V. Annars (om du inte har en pump där) sitter där bara några rör samt tankmätaren. Var försiktig med dom tunna trådarna till tankmätaren så dom inte går av.
ao
69
aolsson79
520i -83
528i -84
RENGÖR runt den först innan du tar lös den så det inte kommer ner grus i tanken.
det var pumpen i tanken som var felet plast prylen man kopplar in kontakten till var helt av. så det blir att få tag i en hel tankarmatur..

na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Kände igen min bil lite i beskrivningen och var nere i garaget o kollade på förpumpskontakten.
Skrattade något när jag petade på sladden o märkte att kontakten bara låg ovanpå allt.

Någon som vet om det går att reparera den befintliga kontakten, då jag tror den fungerar så är det ju eg. bara kontakten som skulle behövas bytas.
Al
331
Alfred
M5 2001
Jag har samma problem med att den inte riktigt vill accelerera om man växlar för snabbt. Får väl ta o kolla över detta, ngn sa bränslefiltret, men det låter konstigt.

__
Letar vita framblinkers!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.