|
|
|
|---|---|
|
jag blir snart tokig på min ena E28... på nått mysko sätt är säkert alla dessa fel sammanlänkade på nått vis... Fel nr1: Centrallåset har frispel, det låser/låser upp sig, detta händer när man låser/låser upp förardörren och ibland när man startar bilen. Om man låser bagageluckan så låses även dörrarna på högersidan (passagerar). har plockat isär alla motorer och rengjort och smort dom, har bytt styrenhet men inte fått till det. Fel nr2: Laddningen funkade inte förrut, bytte laddlampan så började det funka, men bara så länge bilens alla dörrar är olåsta detta kan ha nått med centrallåset att göra? Fel nr3: Dimljusen funkar varken bak eller fram, har bytt lampor och kollar kontakter. Indikeringen för dimljus bak tänds på instrumentbrädan men inte dom fram, men enbart om man har halvljus på. Nu till det roliga, bränslepumpen startar när man slår på dimljusen, ungefär likadant som när man slår på tändningen och instrumenteringen "hoppar till" har snart funderat sönder skallen på dessa fel, blir psykotisk å äter upp bilen eller nått... är det någon som kan ha nån ide vad det kan vara? --- blinkar för omkörning i sommar | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett gemensamt jordningsfel tycker jag det låter som på din beskrivning, dvs en jordningspunkt som inte har rätt kontakt med karossen. Var har jag ingen aning om. ///MVH Hasso Länk |
|
det lät logiskt, ska ta å gräva igenom alla jordpunkter ja kan hitta.... --- blinkar för omkörning i sommar |
|
MJ_MJ_MJ |
har du provat köra bilen i en bmw tester? det kan ju sänka tiden du behöver lägga på bilen rejält. i regel så kostar det 600-700 och hittar dem inget så blir det gratis, låter väl bra? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.