|
|
|
|---|---|
|
Jag ska dra om alla stereo kablar för att jag har massa generator ljud. Jag har cd växlare och slutsteg med två lågnivå bak i skuffen. ska jag dra signalkablarna i mitten av bilen och lägga högtalar sladdar och stryrströmmen till cd-växlaren på sidan eller blir det störningar då med, fick mycket mer när jag drog styrströmmen på samma sida som lågnivån. MVH DALLO | |
| Det är ju lite jobb att dra om kablarna, beroende på bilmodell. Jag vet inte hur det är i E30, men det kan ju vara en tanke att låna t ex extra lågnivåkablar av tillräcklig längd, plugga in dem och låta dem ligga fritt i eller utanför bilen. Försvinner störningarna då, ja då är du ju på rätt spår. Kvarstår störningarna, var du än låter de lösa kbalarna ligga, så är det något annat än placeringen av kablarna som är fel. | |
Robsarve |
Problemet med e30 525 är att den har batteriet bak och är grym på att ge jordskillnader. Lågnivån i mitten är en bra idé. Högtalarkablar är föga känsliga för störningar. Det jag hade kollat först i en E30 är om det är jordslinga till cd-n, ta ur lågnivå ur bandare och stoppa in dem i en externt strömförsörjd spelare (stationär cd, ipod etc..) och se om störningarna försvinner. Isåfall skaffa en galvanisk avskiljare. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
| Se om du int ekan dra lågnivån under innertaket istället, det brukar vara gott om plats där för det är väldigt mycket elektronik under baksätet och när du ska över det så får du in en hel del störningar. | |
|
Dra strömkabeln och remote kabeln på ena sidan av bilen och dra lågnivån på andra sidan... ALDRIG ström och lågnivåkabel på samma sida/nära varandra!!! --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Tackar för svaren. Styrsladden till växlaren är nog den största boven. MVH DALLO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.