|
|
|
|---|---|
|
Jag vill sätta fast min vinge utan att skruva i bakluckan men hur skall jag lättast göra. Räcker det med BRA självhäftande tejp. Eller måste jag verkligen skruva i luckan. Det är en normalstor vinge med bromsljus. Kabeln kan jag dra vid sidan om tror jag men vingen måste ju sitta fast! /Danne | |
|
Hehe, ska du våga närma dig hastigheter utöver stadskörning får du nog dessvärre skruva. Glöm inte att rostskyddsbehandla hålen. Sätt den föresten med ROSTFRIA grejer... min vinga satt med vanliga skitbultar som hade rostat. De va inget kul att ta av! |
|
|
Annars kan du använda Powerlim. Säljs på Micro. Kostar 150 spänn. Det sitter som sten sen. // L |
|
|
Kan ju vara bra att kunna ta av vingen igen utan att få med sig halva bakluckan... :O Övervägning... "svårt" att laga hålen efter en vinge om du bestämmer dig för att köra vinglös ;-) |
|
|
En gång vinge - Alltid vinge :) // L |
|
|
Så sant så sant... Gör hur du vill... bultar eller STARKT LIM!!! Dubbelheftande tejp säger bara tjoff så är vingen borta. Blir rätt bra tryck under en vinge när man drar på lite. De é ju de den är till för :O |
|
|
vad för lim ska man använda? :) |
|
|
Använd inga rostfria bultar/muttrar, om du gör det ändå se till att materialen ej har någon kontakt med varandra, plåten kommer annars reagera mot det rostfria materialet och plåten kommer börja rosta snabbare... Sommarbilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.