|
|
|
|---|---|
|
Vad är lämpligast att göra? Tanka fult och hälla i k-sprit eller som jag har nu nästan tom tank och försöka slanga ur det sista? Finns det nån inspektionslucka som är någorlunda lätt att se in genom utan att behöva riva halva bilen? | |
|
Har du vatten i tanken så skulle nog jag ha tömt tanken på all bensin om den inte är jätte fullt då, sen lämna den med tanköppningen öppen och dräneringsplugen öppen också i någon dag, sen tanka som vanligt igen.(bensinen absorberas bort fort) men om du orkar så borde det ju finnas en öppning under baksätet, men då får du skruva av locket och sedan riva bort flotören eller vad det är som finns där på 88, så kan du se. vet inte riktigt hur det ser ut på 88, men du har antagligen en pump någonstans där också. Varför har du vatten i tanken, har den stått en längre tid eller?, isåfall så skulle jag nog tömt tanken, bensin är också en färskvara. |
|
|
Den har stått över vintern. Tänkte inte på att man bör tanka upp fullt innan man ställer av för att slippa kondens. Var en otrevlig överaskning när jag plockade ut den och den spikade om man gav på över 3000rpm. Tänkte att det va nära soppatorsk och tankade fullt och den gick bra tills nu när tanken börjar blir tom igen då kom jag på att det troligen är vatten i tanken. Blir till att tömma ur tanken o i med lite injection cleaner för att smörja upp lite. |
|
|
Spikade, gör den det om det är vatten i tanken. Man lär sig något varje dag :-). Men motorn har väll inte gått sönder nu eller?. |
|
|
Att slanga bensin ur en E30 framstår som omöjligt. Jag försökte göra det när jag skulle byta tank på min. Men det gick inte att få ned slangen i tanken helt enkelt. Om du ska slanga måste du göra det igenom baksätets hål. Annars kan du slå i en eller två kapsyler t-röd i tanken, det är iaf vad jag har hört. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.