AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
752

Varför tar däcken i skärmkanterna =/

///Sashe
Har lagt på nya 8.5x19" med 235/35/19 på min M3..
Var jag har hört så ska detta gå utan problem.. men icke. Bak tar dom i i minsta gupp.. lagomt less blir man.. beror de på att bilen är för låg?

Kan man valsa ut "flärpen" innanför skärmen utan att det syns på utsidan för att råda bot på problemet?
///Sashe
Förresten..
Det kan nog vara så att det bara tar i på ena sidan. Bilen är nämligen lägre på ena sidan.. va kan detta bero på?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Min är också lite lägre på ena sidan.
Vet ej vad de beror på..
Jag har 9.5x18" med 255:or i bak..det är absolut inga problem alls. Dock bara 10 mm sänkt nu. Men de skulle gå att sänka mycket mer.

///M3
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Sashe: vad har du för ET på fälgarna? Bör vara över 35 om det ska gå utan valsning.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
de går att valsa in inerskärmen.. de har jag gjort på min då jag har sänkt den å åker på 235 40 18" et 35

Min bil Länk
///Sashe
Pelle: Är osäker på ET:t.. ska kolla det..

ST0FFE: Detta syns inte på utsidan då? Vem gör sånt?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
De sysns inte på utsidan.. själv bor jag i borlänge så de var en i falun som gjorde de.. vart bort du själv? ska finnas en hel de ställen...

Min bil Länk
///Sashe
Jag bor i Sundsvall.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
frågan är ju vad du har för fälgar, det går ju inte valsa hur mycket som helst utan att det syns. Min valsade jag ca 1 cm på varje sida, syns lite om man tittar noga men valsar man mer så syns det tydligare och större risk att lacken spricker.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
bryr ni er inte om att bilarna är olika låga på olika sidor?
verkar ju inte som om bilarna e direkt friska då...

/Jonas
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag valsade e28an 35mm utan några sprickor i lacken..men värmer man inte skärmkanten man ska valsa upp så lär lacken ge sig snabbt.

Men borde ni inte kolla upp era bilar när dom står snätt? troligen bara fjäder som satt sig och bör schimsas, men det kan bero på andra saker..sned bärarm osv
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tror jag läst någonstans att bilen aldrig är helt "plan" för att kompensera för förarens vikt eller nått...är inte säker....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.