AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.013

Ny bakskärm?

Visa användare
108
Clemens
325 coupe
Hello
Jag har rost runt mitt tanklock (E34). Min fråga är var man kan köpa en ny bakskärm och ett ca.pris, det kanske finns fler som inte orkar med rostlagning?

///Henke

Visa användare
108
Clemens
325 coupe
Har inte dom beg. delar bara? Jag tänkte få tag på en ny.

///Henke

Vet du vilket jobb de e o byta en bakskärm??Man får ju skära loss den gamla först o sedna svetsa dit den nya....Lär inte va gratis precis...E de inte bättrr att skära loss själva biten runt tanklocket från en rostfri bil o sedan ta bort motsvarande bit på din o sen svetsa dit den rostfria??En duktig lackerare kan lacka bara den nya "biten" så de e inte syns...Bra mycket billigare o enklare än o byta hela skärmen...
Men om jag vore dig skulle jag inte byta skärmen alls utan bara ta bort precis all rost o sedan svetsa dit ny fräsch plåt där du har hål eller liknande,grunda o rostskydda ordentligt på båda sidor.Sen åker du till en duktig lackare så ska du se att rosten inte kommer komma tillbaka...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Är det inte hål räcker det att blästra och lacka. Jag fick rosten lagad och hela skärmen lackad för 1500 kr förra sommaren på min dåvarande 525a e34. Blev kanonbra!

BMW CS #5139
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Det verkar vara en återkommande fråga med rost runt tanklocket på e34, men det räcker inte med att bara byta plåten och skydda på alla vis för tydligen så finns det ett rör från tanken som brukar spricka sönder och bensinångorna fräter sönder lack och rostskydd innifrån. Så jag ska ta ner min egen tank i veckan för att åtgärda detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.