AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.043

Vart testa bilen (lagligt)? Eskilstunaområdet?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Hej jag undrar om det finns någon 402m bana eller bana som man kan få åka och prova bilen på? finns det någn som man bara kan betala och inte va medlem eller nått? jag vill bara testa hur bilen går. inget kul att göra det på gatorna ju.. någon som vet?
Kolla länken Länk

Där borde få ditt lystmäte!

/Plupp
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
tackar för den länken. r ju i V-rås.. blir alldeles utmärk ju. fan vad bra.. det är ju snart ju.. hoppas att man får upp laddtrycket litte tills dess.. så det blir litte åka av :)
I den grå forntiden innan McD och Statoil kom till Västerleden och möbelaffären hetter Zettergrens möbler var 402 meter noga uppmärkt på asfalten där.....

Sen finns ju alltid Kjula-rakan......

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
gasar-magnus: kjularakan har man ju vart på några gånger och lekt. men västerleden va förre min tid :( vorre kul med ett ställe där man fick köra som man vill. ska i all fall te västerås om några veckor..
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Axel_E30:
Om du vill prova bilen med g-tech, så har jag en om du kommer till V-ås nångång. Bara att höra av dig innan i så fall.
Vore kul att få se din bil också...

/Andreas
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
tawlar: jo det låtter bra kul.. ja ska til västerås den 24 april på Blackrace tror jag.. men jag ska försöka att få upp mer laddtryck innan det.. håller på för fullt nu.. ska nog göra om mit grenrör för det r inte det bästa.. vill ha 0,5 i alla fall. men det låtter vldigt intressant att prova det.
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Det är bara att skicka ett mail i så fall. Jag kommer nog också att åka till blackracet. Hoppas jag hinner få ihop bilen tills dess bara.

Axel:
Hur har du gjort med olja till turbon. Tidigare tog jag det från oljetryckskontakten. Nu vill jag ta det därifrån också, men behålla oljetrycksgivaren. Jag har nog varit runt till minst 10 olika firmor, men ingen har några rörkopplingar eller t-kors med rätt gänga (12 x 1,5). Köpte ett t-kors på biltema, men det går inte att använda för väggen på blocket är för nära anslutningshålet.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
tawlar: jo det var ett problem för mig med, jag har oljetryckskontakten, oljetemp, turboolja, oljetryckskontakten i samma "mojäng" det gick åt en del nipplar och t-kors för att få ihop det, men det T-korset som satt i blocket var ju det tvungen att vara en jängad mutter på överkant av T, ja köppte min i strängnes där hadde dom sånt. vi stod säkert en 50 min ch häll på med alla jängor och niplar för att få ihop allt. va måga man fick ta en dubbel hanne för att få ihop den med en honna och så vidar.. men effter många. om, och men om vi gör så här, eller?,, så fick vi hihop det.. det var inte så biligt men det funkar.. nu ska ja snart åka in till stan och titta på ett turbogrenrör som en (tb99r) har gjort. för mitt är helt kasst, han trodde att de va drförjag nte får upp nått ladd på låga varven.. vad har du för grenrör föresten? Mvh/Axel
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
börja med en dubbelnippel hane med m12x1.5 i ena änden och tumgänga i andra så blir det lättare att hitta tkors som passar.
Tkorset tar du ett med lösa muttrar på så kan du dra dit det utan att behöva snurra på själva korset, räcker att snurra på muttern.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.