AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.183

Stänkskydd fram E36

To
12
Tommie
530iA -02
Hej på er!
Jag har en E36 -97 med "M-trösklarna", som jag gärna vill skydda från blästerskador. Problemet är att det bara finns stänkskydd till bilar utan "M-trösklar". Min fråga är om någon på något sätt har lyckats modifiera dessa eller andra stänkskydd (E39,E46 e.l) så att det ser "fabriksmonterad" på E36:an. Alla tips och ideer på hur jag skal lösa problemet mottagast med tacksamhet.
st
351
stoffe69
328ci -00
kanske inte hjälper=) men ja förstår dig att du vill slippa blästerskador.... men seriöst.... en bmw med stänkskyddd? hemskt=)

stoffe69:

Om man är rädd om sin bil så sätter man på stänksydd, ser inget som helst hemskt med det??Vill minnas att det tidigare var lag på detta både fram och bak.

Har själv det på min M3 och ser absolut inte hemskt ut se min i galleriet, har sett en M3E46 som inte hade det och efter ca:10K mil var det ingen vacker syn. Fick lacka den nedre delen av tröskeln det är något jag helst vill slippa.
st
351
stoffe69
328ci -00
konstigt... aldrig hört eller sett någon med det problemet tidigare.... jag personligen anser att det ser förjävligt ut. men som sagt. åsikterna e delade. finns både för och nackdelar
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag vet att brodern köpte Volvo 850 stänkskydd, skar dem lite här och där och gjorde dem mindre, och skärde till dem så dem passade sin e36:a blev väldigt bra och diskret. Passade riktigt bra och skyddar bilen enormt. Det är ju lite jobb men är säkert värt det. Varför han köpte just volvo stänk vet jag inte. tror det var att plasten var lätt att jobba med?

Mvh
Kristian
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Seriösa firmor som säljer/monterar solfilm bruka även sälja en genomskinlig film som är stenskotts tålig. man brukar även använda den på mc tankar som repskydd mm

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Personligen tycker jag faktist inte att det såg dumt ut på min polares 316 E36a. stylad lagom. men mycket hade nog med färgen på bilen att göra. silvergrå och allt annat. Men på den gjorde det sig inget dumt. De var ganska små o diskreta. men på min är jag mer osäker på. Har dessutom en coupe,
Men måste säga att det är faktist ett problem. jag har bästrat bort all färg på nedre del på min framskärmar, så nytta gör dom utan snack. Man får väl ta tag i att fylla i det där snart innan det börjar rosta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.