|
|
|
|---|---|
|
Någon som haft sin bil inlämnad för detta? Vad fick ni ge? Vill ha lite kött på benen när man ringer och kollar priser. Jag har renoverat toppen så samtliga spel ligger utanför marginalen 0.28-0.35mm | |
|
när jag lämnade in kostade det typ 800:- (fast jag har iofs en 325 e30) // robin --- sliipy \\ "If everything is under control, you're not going fast enough" |
|
|
På en E34 kostar det mellan ca 2500-4000 beroende på antal ventiler som behöver shimsas om samt var man gör det...Nu har du väl bara 16 ventiler på din så de kanske hamnar som värst på 3000 om du gör det hos BMW,gissning bara!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| jag ringde faktiskt till BMW igår och frågade prisuppgift på ventiljustering, ca 800:- blev svaret. Att det skulle kosta över 3000 :- för 16 ventiler lät väl lite saftigt? Jag vet iofs inte om det är nån skillnad i hur man justerar på M-bilar och "vanliga"? | |
|
Ferlin:Rätt stor skillnad på att ställa ventiler på en M20/M30(man vrider bara en excenter till rätt spel) kontra att ställa på en S38(Ventilspelet mäts o vid behov så byter man shims till lämplig tjocklek,för att göra detta måste ventilfjädern "tryckas ihop" en aning...) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| ok, då förstår jag att det skiljer en del i pris | |
Esa |
Jag fick en gång ett fast pris på 1100kr fast dom kunde inte mer än kolla pga att mina kammar är omslipade och kräver tjockare shims. Det är i varje fall max en timmes jobb. Annars köp verktyget och gör det själv, det har jag gjort. Fast den är inte billig samt man får vänta i månader, kostar 2500kr ungefär. |
| På M3e30 är jobbet specat till 1 tim och 10 min. 2 timmar för M5e34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.