|
|
|
|---|---|
|
Som Topicen lyder, måste dom vara uppladdningsbara? jag har litium 3v i min bil, märket på batterierna (sanyo). eller räcker det med såna man har i en kamera typ?? är posetiv till snabba svar då jag kan stoppa min order från elfa. /mvh jonas Kopressor kitt letas. | |
|
Kan inte tänka mig att det kommer att fungera. Risken finns nog att batterierna kan explodera av laddningen de får från kortet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
svintoleffe |
ApOllO325.. Mina batterie4r ochså köpt ifrån Elfa. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Dom skall vara uppladdningsbara, om jag inte helt ut o seglar. Dom ska laddas innan montering och så laddas dom när motorn är påslagen. De brukar skickas ickeladdade så därför får du ladda dom annars kommer dom att lägga av med stor sannolikhet efter ett kort tag. Läs av på dom gammla batterierna och beställ samma. |
|
|
Men när man läser på elfa så står det inte att dom batterierna som sitter i min bil är uppladningsbara, på elfa's hemsida så väljer man i meny'n antligen uppladdningsbara eller såna som sitter i min bil, dom uppladningsbara är platta. skitskumt, jag fråga även på claes ohlson, dom sa att litium batterier knappt gick att på tack i som uppladdningsbara. /mvh jonas Kopressor kitt letas. |
|
|
Men det borde väl finnas ett flertal andra altenativ av batterier, fråga på elfa de borde ju dom veta. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Här har du mer att kolla på : Länk Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Länk Det är exakt såna här batterier jag har ju. Kopressor kitt letas. |
|
|
Ok! Men då gör du som så att du skriver ner exakt det nummret du har på ditt batteri sen slår du en signal till Elfa, så får du exakt rätt batteri som du ska ha. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Jag har en kompis som kör med vanliga ficklampsbatterier till sitt SI kort. Har fungerat i flera år. Som jag fattade var de inte ens uppladdningsbara, men det är jag inte helt säker på. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Möjligt att det finns SI-kort som har icke laddningsbara (litiumceller isf), då skall det givetvis bytas mot likadana. Om kortet har laddningsbara celler så måste man byta till sådana. Sätter man in icke laddningsbara och lägger laddström på dessa så är det stor risk för läckage, brand/explosion av cellerna. Det vanligaste är två NiCd-celler i AA-storlek, de är laddbara och på 1,2V/st. Kan inte ersättas med litium (3,6V) eller vanliga alkaliska (1,5V). FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.