|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt navigator i min E38, från Mk1 till Mk3. Eftersom jag inte (ännu) har en passande videoenhet har jag kopplat den nya navigatorn direkt till skärmen. Allt fungerar mycket bra förutom en sak - Ljusstyrkan i skärmen räcker inte till längre! Jag har varit inne i servicemenyn där ju ljusstyrkan ska finnas som en inställning, men i min navigator är det bara kontrasten som går att ställa. Är detta normalt för en MK3? Vad är fel, kan en omkodning hjälpa? Eller måste jag ha en videoenhet för att kunna ställa ljusstyrkan? Tacksam för svar eller tips. | |
|
Är inte ljustyrkan kopplat till intstrument belysningen. Har du inte en ratt där man kan ställa ljustryrkan för själva instrumentpanelen, höjer du den så höjs även ljuset i navi skärmen för mig i alla fall.. Hoppas det hjälper dig något? mvh Kristian |
|
|
Jovisst reagerar skärmen på den ratten, men högsta ljusstyrkan på instrumentbelysningen är MYCKET lägre i MK3 än i min gamla MK 1. Och jag har naturligtvis även provat att stänga av ljuset då den ska gå upp till full styrka. Jag har inte bytt skärmen så där borde inte felet ligga.... |
|
|
Kollade på Länk men inget matnyttigt där heller om ditt problem. Har du provat att uppdatera din navi enhet? till v.22? Kanske kan hjälpa? Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.