|
|
|
|---|---|
|
Ska ta och byta olja nu snart så jag tänkte jag skulle höra hur många liter jag ska köpa? Och köper jag oljefiltret på mekonomen eller? Tack på hörhand! Mvh, Jimmy //BMW-power | |
|
6,5 liter oljerfilter ska finnas på mekonomen. Kolla i castrols katalog vilken olja dom rekomenderar dig. /mvh jonas Kopressor kitt letas. |
|
|
oj 6,5L? i min 323-84 får jag i 4 liter till översta sträket på stickan... olje filter kostar bara 89 kr eller nått... ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Bytte olja och oljefilter för ca: 3 veckor sen. 6,5 liter går det åt i en 325 -92. Oljan och oljefiltret köpte jag på mekonmen i Farsta. Oljan som jag köpte var Castrol´s 5W - 40 olja. Olja plus filter kostade ca: 1100:- ¨*_325i_*¨ |
|
|
6.5L är det mkt riktigt. köpt shell helix ultra 5w40w och filter på bmw. gick på ca 900kr med rabatter. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
7 liter till översta graderingen på stickan. Köp oljefilter på BMW... kostar 115:- Shells Helix olja är helt okej och hyffsat pris. Köp PLUS eller ULTRA... jag har PLUS i min nu och de funkar bra. |
|
|
e36 och e39 med bmw sexor utom m bilarna har 6.5l. e36 har väl 7l? och v8 har 7.5l? e39 m5 vette fan=) |
|
|
Exakt 7L är det i min till översta graderingen på stickan iaf. Köpte 2x4L och där är 1L kvar... :O Bra att ha för att fylla på om de nu ska behövas. Min drack en del olja innan bytet. Körde en Omegabehandling med 907/909 nu. Hoppas de kan stoppa läckaget lite. Den drack nog cirka 2L olja på 1100 mil... mycket??? |
|
|
det är väl itne överdrivet mkt. men om man jämnför med min bil tex, som drar ca 2dec på 700mil så kanske det är rätt mkt. men 1L på 550mil är ändå inget onormalt. han juh bero på en massa saker, du kanske har nåt läkage?. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
En jag känner på bilprovningen sa att de läckte lite men inget farligt. Bara de inte rinner ut så... lite trist att behöva kolla de "hela tiden" bara... + att de kostar ju faktist att fylla på, hehe. |
|
|
ja.. men en liten läcka hinner rinna ut rätt mkt på 1100mil, betänk det. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Jo några droppar om dagen i ett år blir väl en del... ;-) | |
|
Haha böt olja + filter på min bil! Gick på 76,80kr! ;) Så är det när ens far har egen firma + tok bra priser! =) har även bytt vatten pump 600kr (tragiskt) hardyskiva 450spänn + moms! (tragiskt) + 2 remmar (generator + ac) 180kr... Undrar vad skivorna + beläggen går på runt hela kärran? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.