|
|
|
|---|---|
|
Satt och kollade lite annonser och använde mig av VV:s fordonsfrågetjänst när det slog mig att jag kunde kolla vad som hänt med några av våra gamla bilar. Slog in reg numret till vår fd 528 ia -85:a (AKK 110) och döm om min förvånging när jag fick se resultatet. Den ägs av Polisen!!! Nu är min fråga som rubriken lyder. Vad ska den med den till!? Visserligen så är den avregad men ändå. | |
| Ditt regnummer har nog blivit återanvänt, din stackars BMW är nog tyvärr 10 000 konservburkar numera. | |
|
Avreggad kan betyda att den är skrotad ( kolla t.ex. min golf FKZ 201), bilen KAN ju ha omhändertagits av Polisen ( beslag, "hittegods" etc etc) och sedan skrotats, eller så tränar Polisrekryterna prejning av "dom hemska kraftigt kriminella BMW ägarna... " eller så är den bojsten til Polisbåten i Helgasjön...*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Beslagtagen? Kör ett faxutdrag, så får du veta de senaste ägarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Gasar-Magnus Tanken på den som bojsten i "Helgahavet" är ju ganska kul. :) Har frågat en polare som är polis och han sa att om den hade blivit beslagtagen eller ngt liknande så skulle polisen aldrig stå som ägare till den. Jag tycker iaf att det var ganska kul att de har/hade den. =) |
|
|
Göteborgs kommun står som ägare på min gamla E30, samma dag som de "förvärvade" den avregistrerades den. Misstänker att det är något liknande som har hänt... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilar som lämnats åt sitt öde av sina ägare och blivit bortforslade/skrotade av 'det allmänna' har först registrerats på den myndighet (kommunen, polisen etc.) som ombesörjer bortforsling. Tror att ägaren först anmodas att ta hand om vraket. /// Gunnar E. |
|
| Vill bara tillägga att jag/vi INTE är den som låtit den bli stående så att polisen tog hand om den! Vi sålde den vidare för flera år sedan. | |
|
Nu har jag pratat med tre olika poliser som jag känner och ingen av dem har hört talas om att polisen registrerar bilar som "sina" för att sedan kunna avregga dem. Alla tre hade dock samma kommentar "Va tusan skulle polisen behöva den till?" =) Har lite funderingar på att ringa till polisen bara för att fråga vad de använder bilen till. Man kan ju inte låta bli att vara lite nyfiken ibland. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Används säkert av Säpo som anonym spaningsbil:)) modifierad med kompressor och ferittasystem. ///MVH Hasso Länk |
| Vore roligt att veta, skriv om du hör något mer om varför den står reggad på polisen? Civil spaningsbil i Stockholmstrafiken?? ;) Representationsvagn åt polisledninge`n? Nej, de skulle nog ha haft en E23:a med säckiga bakdämapare... haha! :) | |
|
NU har du lyckats gjort mig nyfiken också, så ta och ring och försök få reda på något! =) |
|
|
En ny "avlyssningstråd" på G? ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Det är ett ganska enkelt skäl till att bilarna registreras på den "myndighet" som omhändertar den: Det är nämligen bara den rättmäktige ägaren som kan avregistrera/skrota bilen annars är det egenmäktigt förfarande att skrota nån annans bil. Så om inte den riktige ägaren hör av sig inom stipulerad tid tillfaller godset "myndigheten"/upphittaren och får skicka den på skrot eller till fordonskammaren Ring Hittegodset och fråga så klarnar nog bilden Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Sen finns det ju ett antal gamla rishögar som används av civilpolis för spaningsjobb, vet t.ex att det har gått en gammal SAAB 99 som civilbil i GB... /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.