AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.041

Bilder på sänkta E34or

Vill gärna se resultat på sänkta e34or, och vilken sats (mekonomen, weitec, etc) ni använt, foch hur mycket den sänkt (30, 35, 50mm) för jag ska köpa sats men vill ej sänka för mycket... helst inget där bak, men behöver ändå nya fjädrar därbak.

Så, länka gärna till era objekt...
leta på galleriet och önskad bilmodel. Om de är sänkta så står det i regel vad dom har sänkt med och vilket märke.

Lycka till

Mvh Jimmy Carlsson
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
har skickat 2 bilder på min sänkta 540!
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
dom sänker 35 fram o 10 bak är av fabrikatet H&R, kostar runt 2500:- om jag inte missminner mig!
I min smak en helt perfekt sänkning om man inte är en utpräglad väghållningstyp ; ) 35 fram och 10 bak ger hyffsad komfort, bra mycket trevligare egenskaper och originaldämpare bör funka bra om vi ´skall hålla priset nere.

Lite stötigare gång blev det för mig iallafall men absolut överväger fördelarna med sänkningen.

För övrigt ger enligt mig denna sänkningen E34 mer harmoni i linjerna då den är HÖG i framkant och relativt låg bak som original.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hej, här är en länk till min 535, vet ej hur mycket den är sänkt men jag gissar på 30-35mm fram och 10-15mm bak! Den är sänkt av förra ägaren så därför vet jag icke! har även änkomma sänkningssportdämpare!

Jag rekommenderar en sänkning bak också, en polares 535 är endast sänkt fram, och den slår som f*n i framvagnen i minsta lilla gupp, och dämparna är helt ok, iofs original! Misstänker att det är framåtstuket som gör att dämparna inte "dämpar" utan vinkeln blir fel!

Länk

//Mvh Simon
markus00
Min e34:a är sänkt 35 fram och 10 bak.
Tycker det blev helt perfekt.

bild på resultatet.
Länk
Till vänster original sportchassie och till höger Sachs Performance som sänkte 30 mm fram och 20 mm bak i förhållande till sportchassie. ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.