|
|
|
|---|---|
|
Min cabruta gick sönder idag och jag undrar om det är något man kan byta själv? Den sitter med dragkedja, det ska väll inte vara något större problem då? Finns det några andra ställen än bmw man kan köpa rutan på ? Eller rekomenderarar ni att lämna in den. BIlen är en 325 cab 1994 | |
| ingen som har några förslag | |
|
Hej! Var inne på BMW i Lund (Theanders) i dag och ställde samma fråga och fick till svar att det inte var något man gjorde själv, enligt dom iaf. Dom ville ha ca 5200 inkl arbete för att byta. mvh //Johan |
|
|
Hör med ditt försbolag! Jag fick iofs rutan sönderskuren , men det gick på glasförsäkringen! Jag hade folksam på den bilen |
|
|
Inte sitter väl bakrutan med dragkedja ändå? Hur får du en dragkedja tät (torrdräktsdragkedja eller?). Den sitter väl ändå sydd? Min sitter sydd i alla fall! /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
| E-36 cab från 96 o framåt har dragkedja jag hade det på min 320 , bytte bakrutan själv det är inte alls svårt tror att sjävla rutan gick på 3200;- det är bara att vika ner caben halvvägs så rutan viker sig sen är det bara att ta bort den för när den är uppfälld så är den spänd så då år det inte att ta bort den | |
| jo rutan sitter med dragkedja och jag får hem rutan nu på onsdag och ksa byta den själv det vore iofs dåligt om man inte kan byta den själv och lämna till bmw istället, när man själv jobbar på bilglasmästeri. Var i alla fall tvungen och kolla med er innan om det var svårt eller inte risken finns ju annars att man blir mobbad på jobbet. | |
bmwdr |
Ja den sitter med dragkedja!! Men att den kostar 3000kr har jag aldrig hört... Fick ett pris på 1000kr av en kille??? Vad stämmer igentligen?? Vinden i nacken en skön sommardag ;) |
| bmwdr , det finns folk som säljer fälgar för 5000;- men det betyder inte att de ska kosta så mycket hos återförsäljaren | |
| Ringde först till två bmw verkstäder de skulle ha ca3600 för rutan, ringde också till kapellmakare men det skulle inte löna sig sa han plus att man får garanterad passform på bmw. Men genom mina kontakter har jag fått tag på en orginal och tjänar ca tusen kronor på det. Hoppas bara att jag får i den i morgon med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.