AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.319

hur får jag igång bilen utan nycklar till larmet...

Hejsan! Jag undrar hur jag kan få igång bilen har själva startnycklarna men tappat dom 2st små plast nycklarna som man av aktivera startspärren.
bilen är en bmw 525i-93

hur ska jag gå tillväga för bilen måste flyttas kan jag starta den på nått sätt?

kan man beställa nya sådana nycklar som man kan koda om inte kul när man tapat bort dom vet aldrig i vilka händer dom hamnar i..

Tacksam för snabbt svar bilen står ej bra där den står.

Mvh
ingen som vet hur man ska gå tillväga?

hur länge tar de innan man får nya kod,nycklar om man beställer dom från bmw+ vad behöver dom för uppgifter om bilen?

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
525i-93 har ingen startspärr som original, den måste vara eftermonterad. Du får nog höra med tillverkaren av startspärren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hej! ajdå, jasså fanns de ingen startspärr då? det är en röd lampa som blingar man få trycka in en svart liten plastnyckel sen starta den, hur kan man få tag i nya nycklar till statspärren ? beställa nya från dom som tillverkat larmet?

Mvh
Hallo fanns de ingen startspärr då = 93 ? när kom den då?
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Ingen original startspärr har externa nycklar, de är inbyggda i startnyckeln. Kan tänka mig att de monterades original på E39:an från -96 -97. Har du inte papperen kvar som följde med startspärren vid installationen, så blir det nog svårt att beställa nya nycklar(får man hoppas iaf...).
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På E34 infördes det januari 1995.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hej igen! får inte tag i vad de är för larm (startspärr) jag har hur ska jag kunna koppla ut larmet spärren själv har ingen lust att lämna in den till verkstad för de, vad kan spärrarna sitta

start motorn?
+ vad mer för nånstans
det är 6st sladdar upp till själva kontakten där man stoppar i nycklen, sladdarna går ner under ratten sen ut nånstans har inte rivit upp å kollad var dom tar vägen vill ha lite tips först.

Mvh
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Hela poängen med startspärren, är att det ska vara svårt att sticka med bilen utan nyckel till den..
Ta bilen till en verkstad eller larmfirma.
Nya nycklar går med största säkerhet inte att få tag på.
Hej! ja de kanske är bäst så verkar vara krångligt värre att koppla bort de själv när man aldrig hålt på med sånt innan.

Mvh
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

336699, Leta efter ett elschema som beskriver pinkonfig. i diagnosuttaget. Så förstår du nog hur du skall koppla förbi den eftermonterade startspärren. Jag gjorde denna manöver när min Cargard spärr hade gett upp.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Kanske jag kan hjälpa dig! Hur ser exakt startspårren ut där du sticker in den dosan??? Hur stor är dosan??avlång?

MvH Bmw 4-ever
Hejsan! jag har inte sett vad själva larmdosan är, men där vad man stoppar in upplåsnings nycklen är de bara ett hål rakt in nyclen är svart å ca, 3cm lång (rund) jag ska se om jag kan leta fram larmdosan.

Mvh
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Där du sticker in, blinkar en lampa i den?

MvH Bmw 4-ever
Hej igen! peter 78w !... ja de är en lampa som blinkar rött över hålet man sticker in nycklen.

Mvh
sn
9
snabel_b
528 touring -00
du har en rund dosa i motorrummet som de använder till service går att ta 2 st kablar skala dom i båda endar tvinna i hop dom så de blir 3 skalade endar och tryck ner dom i hål 6,9,13 (tror ja de var nr 13 tar du sist de går till startmotorn) så går de att starta du får inte fram soppa mätare o temp men de går ju att köra utan tills vidare
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enligt schema för E34 så är varken 6 -9 -13 uttag som inte används, så TROR gör dom som är med i kyrkan på söndagar.
Inte på detta forum.
Att komma med uppgifter att fibbla runt i diagnosuttaget, är väldigt farligt då det kan förstöra bilen elektriska moduler och ge stora reperationskostnader som följd.

///MVH Hasso
Länk
Hej igen! ingen som har mer tips angående larmet?

eller om någon som bor i 0371 områdets närhet kan kolla på de givetvis mot bet,

Mvh
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
jag ska kolla vad denna startspärr heter imorgon och så får du nummer till dom som installerar startspärren!

MvH Bmw 4-ever
Ja
760
JanF
530i-93
BMW fixar nya kodnyckar på en vecka. Jar har orignal startspärr (tyskland )på min E34 -93
Ok tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.