|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ja undrar om alla couperna har sportchassi?? Tänkte på de för att dom heter ju SPORT COUPÉ!!! | |
|
Jag tror att sportchassi är tillval på nuvarande 3-serie... / Joakim Länk |
|
|
Det har varierat över tiden med sportchassi på 3-serie Coupé (E46). På de som säljs nu är det extrautr. Martin ---- Martin Thorén Bilanalys |
|
|
Precis. Men på 330ci-01 var det standard. / Joakim Länk |
|
| Jag drar upp en 2 år gammal tråd... Var det standard på 323ci -99? | |
|
På min 323Ci-00 är det original, förmodligen även på 99 BMW CS #5206 |
|
|
Christer: ...är du säker på det? Inte tillval av första ägaren? Jag undrar eftersom jag har för mig att det bara var standard på 330ci och inte övriga motoralternativ... / Mvh Joakim Min: Länk |
|
| Valde bort det på den 330 Jag best i aug 00. | |
| 330d Sedan har den också nån typ av sportchassi? Eller är den lika hög som alla andra E46? Tycker min ser lite halv låg ut. | |
|
Nej, nu är vi alla lagom vilsna... Wendtan, var är du... ;) / Mvh Joakim Min: Länk |
|
|
Det är standard på alla E46Ci fram till facelift på coupen. Det är inte standard på sedan/touring oavsett motoralternativ. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Betyder detta att en sänkning på säg 30mm blir 30-15=15mm i verkligheten? (Antog i exemplet ev felaktigt att sportchassiet sänkte 15mm) Lite oklart uttryckt kanske, vad jag undrar är om måttet på en sänkning utgår från "standardchassiet". Skulle gärna vilka sänka lite men ytterligare 60/40 känns för mycket. Några tips? Gärna med höjdmått skärmkant-gatan. Tack på förhand! |
|
|
Platypus En 60/40 sänkning angivet till alla E46 sänker 35/20 till coupen. |
|
|
Jag har för mig att originalsänkningen på coupén är 15/15, jag har monterat H&R runt om på min som sänker 35/15 och bak blev det ingen skillnad men fram blev den lite lägre. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.