|
|
|
|---|---|
|
lägg er aldrig bakom en lastbil med grus.Gjode det i går och har fått ett jätte fint stenskott på vindrutan.Frågan är,ska jag söka en ny på skroten för 700:- eller betala självrisken och låta en glasfirma fixa det.Vad tar dom för att montera in en ny ruta,e det dyrt?? BMW e lag | |
| Skulle tro det blir lika dyrt för dig att komma till glasmästaren med en ruta från skoten som att låta honom sätta i en ny..du får ringa något bilglasmästeri och fråga...han som monterar rutor hos BMW i Solna är Allbilglas i Huddinge..det är bara att ta den närmaste det blir lika bra hos alla | |
|
annars så kan glasfirman fixa stenskottet utan att byta ruta...om det inte är ett elakt stenskott... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Lagade min vindruta på min E34:a o det blev "rätt" bra. Den försvann inte helt men mkt bättre än att det stora fula märket skulle vara kvar. Det kostar 200:- i självrisk att få den fixad, annars runt 7-800:- att fixa det kontant. Iallafall här i Göteborg. Mvh Struve www.struve.se pererik@struve.se |
|
|
Fick byta framruta efter ett anfall av flygande dubb i vintras. Gick inte att laga, var ett ca. 2x2 cm runt märke. Betalade självrisken för glas och resten betalades av det snälla försäkringsbolaget.... Tog 2 dagar med härdning och tror att rutan kostade ca. 5000:- Hade nog, beroende på din försäkring, satt i en ny ruta istället för att leta efter begagnad - skönt att få en helt glasklar ruta!! |
|
|
En ny ruta e ganska dyrt morsans man är glasmästare, häromdan hade det vart nåra id*oter som slagit sönder 45 framrutor på bilar. Hela firman va omringad av bilar med trasiga rutor!! glad man lär ha blivit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.