AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
799

stenskott vindruta

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
lägg er aldrig bakom en lastbil med grus.Gjode det i går och har fått ett jätte fint stenskott på vindrutan.Frågan är,ska jag söka en ny på skroten för 700:- eller betala självrisken och låta en glasfirma fixa det.Vad tar dom för att montera in en ny ruta,e det dyrt??

BMW e lag
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Skulle tro det blir lika dyrt för dig att komma till glasmästaren med en ruta från skoten som att låta honom sätta i en ny..du får ringa något bilglasmästeri och fråga...han som monterar rutor hos BMW i Solna är Allbilglas i Huddinge..det är bara att ta den närmaste det blir lika bra hos alla
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
annars så kan glasfirman fixa stenskottet utan att byta ruta...om det inte är ett elakt stenskott...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
19
Struve
BMV 525i Touring -92
Lagade min vindruta på min E34:a o det blev "rätt" bra. Den försvann inte helt men mkt bättre än att det stora fula märket skulle vara kvar.

Det kostar 200:- i självrisk att få den fixad, annars runt 7-800:- att fixa det kontant. Iallafall här i Göteborg.

Mvh Struve

www.struve.se pererik@struve.se
Fick byta framruta efter ett anfall av flygande dubb i vintras.
Gick inte att laga, var ett ca. 2x2 cm runt märke.

Betalade självrisken för glas och resten betalades av det snälla försäkringsbolaget....

Tog 2 dagar med härdning och tror att rutan kostade ca. 5000:-

Hade nog, beroende på din försäkring, satt i en ny ruta istället för att leta efter begagnad - skönt att få en helt glasklar ruta!!
En ny ruta e ganska dyrt morsans man är glasmästare, häromdan hade det vart nåra id*oter som slagit sönder 45 framrutor på bilar.
Hela firman va omringad av bilar med trasiga rutor!! glad man lär ha blivit

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.