|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325iM -90. När jag har den frikopplad så försvinner missljudet men så fort jag släpper upp kopplingen så kommer det surrande ljudet och det ökar i takt med varvtal på motorn så länge den inte är frikopplad. Ljudet är som en rem som ligger emot något eller kanske snarare som ett lager som inte är riktigt 100. Jag misstänker att det är uttrampningslagret (heter det så?) som börjar ge upp. Kan någon med liknande erfarenheter bekräfta eller dementera detta och kanske tala om för mig vad det kostar att åtgärda? | |
|
Det är inte urtrampningslagret, i så fall skulle det låta när du tryckte ned kopplingen. Det är nog däremot lagret på ingående axeln i vxl lådan, det brukar låta när kopplingen inte är nedtryckt och tystna när man trycker ned den. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Ja du menar lagret som stöttar växellådans ingående axel till vevaxeln antar jag. Det lagret sitter på vevaxeln. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Min är lika dan... låter som det komer någonstans från bakaxeln.. sedan när bilen är riktigt genomvarm så skorrar det ju lite lätt om lådan vid uppsläppt koppling... Jag tror ju inte dessa 2 ljud har något sammanband. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Men mitt ljud låter som att det kommer från bakom instrumentpanelen.. | |
| jag har samma problem....men jag ska ta och byta olja i lådan och kolla om det blir bättre annars....är det ingående lager i motorn från växellådan.... | |
| hej jag har prrecis samma problem på min 325a.. kraslar när kopplingen upp upsläppt när man trycker ner pedalen så slutar det där dragläget är. är ganska störande faktiskt.. måste ju va någon som vet vilket lager där är.. verkar va ganska vanligt.. | |
| Ingen som vet vad dessa fel kostar att åtgärda hos BMW? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.