|
|
|
|---|---|
|
Jaha, när jag kom ut till bilen från jobbet så är den nån J*VLA IDIOT som har dragit nyckeln efter hela högra sidan. Från blinkers till blinkers. Är det så det skall vara. Bilen har jag bara haft nån månad ( 540 i e 39 ). Svenska avundsjukan vad är värre. Nu blir det omlackering Mvh Tobias | |
|
Det var jävligt tråkigt att höra! Hur som helst så vore det kanon om det fanns någon sorts larm som gick igång när någon ex drar en nyckel längs sidan. Att larmet sas känner av ett skrap med ett vasst föremål (metall mot metall) på plåten. samtidigt som larmet går så borde man ha kameror installerade riktade åt alla håll som fotograferar förövaren. Någon som vet om det finns något liknande kanske? MVH KAISERN |
|
|
Jag glömde tillägga att larmet naturligtvis går direkt till mobilen med, så att man kanske har en chans att "gripa" förövaren... :-) MVH KAISERN |
|
| Hmmm, kanske borde koppla larmet till Batteriet :-) Strömförande plåt...hehe :-D | |
|
Jag skulle nog inte enbart vilja gripa vandalen, han skulle helt klart ångra sitt illdåd. Larmidén tål att tänka på tycker jag. Om det finns något slags presumtivt skydd mot vandalisering så kan det vara värt att installera. |
|
|
Strömförande kaross skulle vara bra, men tyvärr kommer det aldrig att bli verklighet. Bingo skulle vara att ta vandalen på bar gärning och ta saken i egna händer!! /Lazze Länk |
|
| Har iofs inget med vandalisering att göra men ändå en intrssant stöldskyddsgrej - Läste en gång om en person som byggt ett lite annorlunda antistöldskydd till sin bil - han hade satt en personsökare (finns de fortfarande?) till tändningen på bilen. Om någon stal bilen kunde han ringa upp sin Minicall och stänga av tändningen varvid rattlåset bryter in och gör bilen mindre manövrerbar. Kanske mindre lämplig om skurken kör förbi en skola men idén är ändå åtråvärd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.