AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.530

Nya 1-serien!

Sida 4 av 4
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
När kommer den till Sverige???

Farsan säger att han såg en lastbil full med 1-serienbilar på väg till sverige igår. (Tysklandsfärjan...)

En del hade tyska plåtar, en del inga alls.

120 D var vanligast bland dem.

Han och hans polare trodde det var nya... Mazdas!!! :-)

Höll på att skratta ihjäl mig!
Den e ju inte vacker...

Häftiga BMW-sidor:Länk Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag tror att den tilltänkta kundkretsen framför allt består av tre grupper:

1. Unga, framför allt Dinkis (double income no kids) som inte behöver en stor bil men som för den sakens skull inte vill åka runt i en folkvagn eller japanlåda.

2. Familjer som har en BMW (kanske en 5-serie) och som behöver en andrabil.

3. 55+ med utflugna barn som sålt villan och flyttat in till stan som haft BMW tidigare men som nu vill ha nåt mindre och mer lättparkerat.

Detta är månniskor med pengar som vill ha varumärken med hög status. 1-serien ska i någon mening vara dyr. Den konkurrerar inte med Ford Focus eller Peugeot 307, den konkurrerar med Audi A3, MB A-klass och (faktiskt) BMW 3-serie.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
@Snatto: De bilarna som din pappa sett har hamnat i Malmö. Närmare bestämt vid brofästet, där de skall agera testobjekt för journalister från plaster runt om i världen. BMW har valt regionen för denna händelse.

Var idag och tittade på 1:orna. Fanns 116, 120 och 120D. Svarta, blåa och gråa var färgerna som fanns och 58st var de till antalet. Full information...
Har ni sett den nya Audi A3 Sportback...?

Länk

Vissa likheter...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
a3 sportback ser inte så fin ut enligt mig
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ingenjlrerna i Ingolstadt bev väl svetiga när de såg 1-serien. Det är ju nära på en kopia.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Ingen som reagerat på hur lik 1-serien nya Opel Astra är? Bakdörrarna ser nästan ut att vara identiska.... allt utom fronten är snudd på plagiat - undrar vem som sneglat på vem???
Länk

/// Gunnar E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.