|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| liste: Har du utgått från de tyska priserna när du fick fram dessa priser? | |
| Jag har komplett utrustningslista på 116 120, 200k för 116 240k för 120i. Massa mumsiga paket mm. | |
|
Jag trodde 116 skulle hamna på betydligt lägre priser än så. Iofsig, ligger Golf med liknande motorstyrka i samma prisklass, så kanske man kan konkurrera rätt duktigt med dom. Asken: Slår du till på 1serien i höst då? :) ///Foppa |
|
|
MS - Nej, priserna kommer från en svensk återförsäljare, men han var VÄLDIGT noga med att påpeka att det var UNGEFÄRLIGA priser. :) Asken - menar du att 116i börjar på 200.000?? Låter helsnett prissättning isåfall och det lär den vänlige återförsäljaren som gav mig priserna hålla med om... 17.000 upp från hans uppgifter för 116i och 23.000 kr diff på 120i. 200.000 är alldeles för högt för att konkurrera med alla andra småbilar. Dessutom är 200.000 väldigt mycket högre än de priser man fått höra att handlarna i övriga Europa har satt. Om det verkligen stämmer tror jag att jag ska säga upp mig och livnära mig på att importera helt nya E87:or. :D |
|
|
Priser i Brittiska pund finns att tillgå på denna sida: Länk 1£=13.45 SEK (forex 27/5) Priserna kommer kanske se annorlunda ut i Sverige vad vet jag. |
|
| På www.bmw.de finns de tyska priserna. | |
| Jag gillar de tyska priserna bättre än de brittiska iaf. :D | |
|
Hoppas nu att ni sett bilderna i Senaste Teknikens Värld eller om det var AMS (minne som en guldfisk... sorry) Där ser iaf Coupén och Touringen mycekt lovande ut! Själv är jag klart intresarad av en 1:a Touring 2006... Hoppas nu bara det stoppas ner Valvetronic 6:or med nu bara, än om bara den minsta!! Klart intresant ny serie! och en välbehövd med! Äntligen finns det en liten bil som verkar i det närmaste komplett =) __ M5 Touring, You wish! I do actually! /JB |
|
| Länk | |
|
Ja de kostade ju en slant.... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Ja grattis var de då inte... Fast det är väl 3 års fri service på dessa med.. För bmw gör väl inget undantag på 1 serien? Ska bli intresant att se vart Touringen hamnar! __ M5 Touring, You wish! I do actually! /JB |
|
| den kostar ju nästan lika mycket som nuvarande 3-serien | |
|
Helt klart är ju 1 serien snyggare än Compakten! Inte sant? ///M Power |
|
| Det är alldeles för dyrt, om man nu kan avgöra det utan att köra och känna och klämma på bilen... :( | |
stefannorr |
BMW 1-serie har fem dörrar och är 4,23 meter lång. Den för BMW typiska bakhjulsdriften och kraftfulla motorer ger mycket körglädje och i kombination med högklassig utrustning erbjuder den ett helt nytt alternativ i kompaktklassen. De rekommenderade cirkapriserna i Sverige är: 116i 194.000:- (115 hk, 150 Nm, 1.6 liters motor, 0-100 km/h på 10,8 sek, toppfart 200 km/h, bränsleförbrukning 7,5 l/100 km) 120i 239.000:- (150 hk, 200 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 8,7 sek, toppfart 217 km/h, bränsleförbrukning 7,4 l/100 km) 118d 214.000:- (122 hk, 280 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 10.0 sek, toppfart 201 km/h, bränsleförbrukning 5,6 l/100 km) 120d 249.000:- (163 hk, 340 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 7,9 sek, toppfart 220 km/h, bränsleförbrukning 5,7 l/100 km) Det omfattande utbudet av grundutrustning som finns på BMW 116i och uppåt är: * 16" punkteringssäkra däck * Antisladdsystem, DSC * 6 airbags * Två-stegs bromsljus |
|
(Fasiken vad jag är dålig på att stava... Gratis.. inte grattis.. huva huva) Med tanke på nuvarande 3-serie priset så håller jag med dig BMW_Jerry! Det får ju en att undra vart nya 3-serien kommer ligga i pris det! Blir den mycket dyrare den då?! Fast jämnför man med den främsta konkurenten, Audi A3, så ligger BMW:n klart bättre i pris! Antaget att man har 3 års fri service! Men gentemot golf så får den det svårare! Fast än vet vi ju väldigt lite om bilen! Ska bli intresant att se vad motorpressen tycker om denna lilla uppstickare! Fast med tanke på BMW:s senaste skapelser så torde den ju iaf bli körgladast i klassen! Annars blir jag förvånad! __ M5 Touring, You wish! I do actually! /JB |
|
|
Kommande 3-serien lär bli större än E46 och därför dyrare. Golf säljer dåligt i hela Europa eftersom den är för högt prissatt. Men BMW har ju varumärket som gör att man kan ta rejält betalt. Blir 1-serien inte körgladare än konkurrenterna är det sensation... |
|
|
194KSEK känns kraftigt i överkant tycker jag. I Sverige är inte BMW:s varumärke så starkt längre enligt mitt sätt att se det. /Simon |
|
|
Med all respekt för vad våra vänner i München har lyckats få fram, så tror jag inte att "Svensson" tycker att BMW 116i är särskilt prisvärd. Det är nästan absurdt att en Volvo V50 kostar 30.000 mindre än en 120i, oavsett hur BMW-frälst man är. "Fri serivce!!" skriker nån...? "Svensson" tittar likförbaskat på grundpriset. Audi A3 väljer många bort p g a priset, vilket är 15.000 lägre än 1-serien. Man går vidare till Peugeot-skyltfönstret där det sitter en lapp "Peugeot 307 från 143.900". Det säljs många 307:or i Sverige... För en vanlig människa är det inte värt 50, 60, 70.000 extra jämfört med en "vanlig" bil för att få en blåvit logga på huv och baklucka. Om jag får generalisera ORDENTLIGT: en så pass liten bil som 1-serien vänder sig till ensamstående, familjer med ett barn och pensionärer. Det är dessa personer som 1-serien BORDE inrikta sig på och jag blir uppriktigt besviken när BMW väljer att helt ignorera "den vanlige bilköparen". Visst, BMW-fanatiker kommer säkert att handla både 120i och M1 (om det kommer någon), men instegsmodellen hos ett märke ska locka NYA köpare som tidigare ansett märket för dyrt. Prissättningen på 1-serien spär bara på BMW:s rykte som ett dyrt märke. Jag hoppas att man lyckas marknadsföra bilen så aggressivt att den säljer trots sitt alldeles för höga pris, men nånstans i bakhuvudet gnager ordet "Fiasko"... :( |
|
|
Jag håller med om att priserna är väl höga för en såpass liten bil - men om man jämför med priserna på 3-serie Compact, som ju i princip är en lika stor (liten?) bil så käns inte prisnivån som en överraskning direkt. För två år sedan var jag nära att beställa en 320td Compact, till ganska exakt samma pris som den 120d jag nu är sugen på. I det perspektivet känns 120d mer prisvärd, den har högre effekt (163 mot 150 PS), väger mindre, har 4 dörrar och är en modernare konstruktion. Tror den kommer att sälja klart bättre än compacten gjort i alla fall, men självklart är den för dyr för den 'normale' Golf-spekulanten. Jag tror dieslarna kommer att sälja bra, med tanke på att beskattningen av dieselbilar (åtminstone för de som klarar högsta miljöklassen) äntligen ser ut att bli vettig även om man inte kör 4000 mil om året. Särskilt som dieslarna 'sopar mattan' med bensinarna prestandamässigt! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.