|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Kolla på Länk för att se flashfilm på nya 1-serie med massa fakta till! Mycket snygg!!! Kommer att snå många kunder från golf till exempel. Det är jag helt säker på! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! | |
|
Hej! Nice! ettan känns snyggare för var gång man ser den! Undrar hur länge man får vänta på cabben bara... /Cronor |
|
|
Ja 2serien kommer nog att bli något alldeles extra. Snyggare småbilar finns ju bara inte! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Den blir klockren 120d är det självklara valet:) Asken |
|
| vad ska de va för färg på en 1:a tycker ni då | |
|
Tja den färg som är på den i filmen är helt ok. Annars är ju blå en favorit för mig, men det är svårt att säga när man inte har sett den i nån annan färg än silver. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Inte direkt lika, men man skulle kunna ta den för en förväxt z3 coupe... :) /eFx |
|
|
eFx: jo, lite lik en z3c är den...men den är väl kortare? Och högre? / Joakim Länk |
|
|
Jopp, den är nog rätt stor i jämförelse, men den har lite samma drag. /eFx |
|
|
Hmm...jag menade att 1-serien är kortare och högre...höll du med eller tyckte du tvärtom...;–) / Joakim Länk |
|
| Flashfilmen finns även på www.bmw.se och på svenska men det verkar som att inte all info finns med där som finns i den engelska versionen =( | |
|
Ne de visar inte allt på den än. Kanske inte är översatt än bara. Kommer nog snart. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
1-serien är större än z3c på alla leder , tänk på att bilen ska konkurrera i Golfklassen, inte småbilsklassen! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Preminär kring september, 120d= 163hk +300 NM och 0-100 under 8 sekunder nu börjar det likna något:)))) Asken |
|
|
Det här låter ju onekligen intressant! Kanske man kan köpa en splirrans ny BMW för en gångs skull :)) Den blir bara snyggare och snyggare. ///Foppa |
|
|
Asken: varför oljebrännare? ok mycket vrid men den varvar ju inget, eller har jag kanske fel? Själv är jag inne på 118 eller 120 (bensinare). Det blir en "citybil", jag har ju Z3MC kvar som sportbil. Du råkar inte veta vem som har en svart E39 M5 med BBS LeMans som drog ganska bra på Bergslagsvägen ut mot Hässelby för en vecka sedan? Försökte hänga på med golfen (host host!) men det saknades visst något under huven. hur som helst M5:an var skit snygg. Ska du ner till Elmia i helgen? Har inte fått ut min bil än så jag söker någon att åka med. Om du ska ner och har plats över så är jag intresserad. Z3MPOWER/Richard |
|
|
Kalle H: är den verkligen längre än en z3c? Kanske ögat luras av z3ans långa huv? Har du siffror på 1an resp. z3c? ; Jag hoppas det kommer en lite vassare motorversion också, helst en sexa...men det blir kanske svårt i "golf-klassen"... Nu är det väl 2-liters bensinfyran på 150 hk och 2-liters dieselfyran, som Asken nämnde, på 163 hk. Någon som vet vikt mm på "ettan"? / Joakim Länk |
|
|
Jo en sak till om 1-serien, var inne på BMW i går och hörde mig för lite, utgångspriset lär börja runt 200'. Förstår dock inte riktigt hur de tänkt jämfört med 3-serie kompakt vilken börjar på 199' för 316ti. Vilken bil blir störst??? för mig är kompakten en golfutmanare redan, bortsett från att den är strikt 2 (3) dörrars. 1-serien skulle bli 10-15cm kortare enligt BMW Solna, men dyrare! OK 5 dörrar. För mig borde en mindre bil vara billigare, eller är det antal dörrar som kostar??? Blir då 2-serien billigare? BMWs kupeer brukar ju vara dyrare! Hur som helst ser fram mot Sep, då den kommer. /Richard |
|
|
1-serien är en ny, självständig modell som jag tror har ett mycket högre attraktionsvärde än compacten. Det är därför den är dyrare. Min syster som är biolog, miljöbyråkrat och allmän grönkofta är den enda jag vet som tycker att Compacten är snyggaste BMW.n. |
|
| vikterna är 1205kg för 116i, 1260kg för 120i, 1340kg för 118d och 1340 för 120d | |
|
bmw_jerry: Tackar. Så mao ca 2-300 kg lättare än 3-serien. Hade ju varit trevligt med en motor på åtminstone 200 hk. z3mpower: Kommer verkligen compacten att finnas kvar när nya 3-serien kommer? Har svårt att tro det. "Gamla" 3-serien (nuvarande) kommer väl storleksmässigt att hamna mellan 1-serien och nya 3-serien? / Joakim Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.