AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.210

Replica fälgar e46

Hej.
Jag funderar på köpa 17" m3 replica fälgar till 320 e46
Nu kommer min fråga..
Blir man kalla wannebe om man köper sådan fälgar.. ?
Var hittar man billigast sådan fälgar.. !
Länk

Jag har letat o letat och tycket just de riktigt snygga.. från böjran hade jag tänkt o köpa momo fälgar ,,

Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Ingen wannaberisk om du frågar mig... man ska köra på de fälgar man själv tycker är snygga...
Idag la någon ut en annons på PowerBörsen om just sådana förresten..

mvh Robert Sahlin
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Tycker inte man kan kalla det wannabe för att man har M3 replika fälgar. Visst de är inte lika grymma kanske som äkta M3 fälgar. Men för 12 500 SEK är det jäkligt snygga fälgar man får, detta var inkl däck. Kolla med Däck on Line.

Mvh
K
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Glömde skriva storlek, det är "17 med 225/45 däck.

Mvh
K
Länk
Länk
Länk
Länk

Samt flera andra ställen. Fälgen är i mina ögon väldigt vanlig och ser allmänt konstig ut i något annat utförande än 18".

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Tackar för eran jätte bra svar.. :o)

ArGa
PS
wendtan : du skirver 18" är mycket snyggare..
då kommer min följd fråga..
Jag har läst på forumet att man tappar komforten med 18" och hög ljudnivå i bilen.. ?
Jag hittade även två olika replicor..
en Evol,är polerad framsida medan den andra är blac crom
dackofalgar.se
ArGa
Arga: Att gå upp från 16" som du kör på idag till 18" blir absolut en komfortnedsättare. Ljudnivån kommer öka den med, inte mycket, men klart märkbart.

Men om du ska bibehålla optimalkomfort så bör du inte byta till varken 17" eller 18"
De är en avägningsfråga, min 330 har orginal 17" och är inte på något sätt stötig eller bullrig.

Det jag menar med att 18" fälgen är mycket snyggare är att eftersom fälgen är 18" på m3an orginal så ser de jättekonstigt ut i andra tum storlekar. Så även på "standard" e46or.

Mitt tips till dig är dock att beställa 17" m3 replika och köra på 225/45/17 runt om. Det kommer vara en bra kompromiss mellan sport och komfort.

jag personligen gillar lackeringen som liknar orginal, black chrome tror ja den kallas i replika världen.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Glöm inte däckets betydning för vägljud osv. Man kan få däck i 18" som bulldrar mindre än 16" också. Däckets bredd är ju som kjent en viktig faktor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.