AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.922

Skruvad M5!

Sida 1 av 2
Såg nyss min fd M5 -92 som när jag sålde den till en bekant hade gått ca 15.100 mil.
Jag vet sedan att han sålde den bilen och då var mätarställningen ca 17.500-18.000 mil.
Idag är den till salu ute på Blocket och mätarställningen är
häpnadsväckande: 15.500 mil. :)

Brukar inte "sätta" dit folk men man blir ju så förbannat och helst
när man har ägt bilen själv.

Tack för mig.

Mvh
Andreas L
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Korkat att skruva en bil i Sverige, det måste ju finnas gamla bes. protokoll osv. som man lätt kan upptäcka att den skruvats genom. Sedan så är det ju heller inte direkt svårt att kontakta tidigare ägare i Sverige för att kolla upp bilen.

Det kan kanske vara så att motorn har blivit utbytt och det är den nya motorns mätarställning som anges i annonsen, många som bytt motor brukar göra så, även om detta är felaktigt då det finns massor med annat än motorn på en bil som slits med milen.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Avusblå???
Varför mejlar du inte killen och upplyser honom om att mätarställningen är felaktig.??

///MVH Hasso
Länk
JN: -Helt riktigt men jag tyckte det var så uppenbart och han som har den nu har bara ägt den i några månader.

Hasso: Ja riktigt den är avusblå.
-Jo jag tänkte göra det i eftermiddag.

Mvh
Andreas L
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bra initsiativ att hänga ut honom här...

har du länk till annonsen så folk vet vilken bil det är och slipper bli lurade?

---
Min E30: Länk

/Chrille
Vill inte länka annonsen men bilen finns med på Blocket.se

M5 3,8
-92
15.500 mil
Avusblåmetallic
18" fälgar som han satt på nu.
mm

Sök själva så hittar ni den.

Mvh
Andreas L

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Synd att den blivit skruvad, såg fin ut. Gillar dock glädjesiffrorna för chipningen 50hk och 70Nm på en chippad sugis... jomen hej!
Nej precis, visserligen gick bilen väldigt bra när jag hade den (unichip+mappning) men att det skulle vara nästan 400hk är väl att ta i.

Nu är bilen borta från Blocket
-förhoppningsvis har han fått sig en funderare:)

Mvh
Andreas L
Enligt denna annons har denna M5 2000 gått 8900 mil. Länk

Enligt bilden nedan (tagen från annonsen) ser det ut som den vid tillfället rullat 9 400 mil?!
Länk

Who cares kanske, men bra att kolla upp ifall man är intresserad tycker jag.

/Manray/
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Wah, snacka om grymma bilder....

Bilen ser ut att vara superpedant... Han kanske skrev fel på milantalet bara

Bmw om du älskar att höras..
Jo kanske det men brukar man vara ganska noga med eller hur.
Väldigt klantigt i så fall!!!

Mvh
Andreas L
Mattias Larsson
Kanske bara så att det gått ett tag sedan han först la in annonsen och sen kompleteratt med nya bilder och då kört ett antal mil sedan sist.

Inte kul att hamna med sin bil under en sådan rubrik!!! Finns det inte större misstanke så tycker jag nog man ska låta bli att skriva om det. Bilen kan ju vara (och troligtvis är) helt ok.

Mvh Mattias
Mattias Larsson
Jag menar naturligtvis den senare och nyare M5:an. Den första verkar ju vara lite mer relevant att varna för.

Mattias
Visst kan det vara så, Mattias. Var bara en upplysning (som jag hade uppskattat om jag letade M5). Behöver inte vara skruvad men jag tyckte inte det var nån en idé att starta en ny tråd om en kanske skruvadad M5.

/Manray/
Mattias Larsson
Tänkte bara att det är ju väldigt vaga misstankar och troligtvis är det ju som jag förklarade. Då kanske man ska strunta i att väcka misstankar.

Nåja, vi får väl hoppas att det inte är ytterligare en skruvad bil, det behöver vi inte här i Sverige.

Ha det,

Mattias
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kan vara på plats med ytterligare en varning här tror jag, gällande en dakargul M5-94 på www.blocket.se, att den gått en del mer alltså, jag har nämligen annonsen (samt en kopia på briefet) från www.mobile.de från augusti 2003, då fanns bilen i München (Gebr Efendic) och hade en mätarställning på 175.000 km. Den hade varit avställd de två senaste åren.
Den 3 september 2003 besiktigades den i Södertälje, mätarställningen var då 128.618 km! Idag uppges den vara någonstans mellan 130.000-139.999 km.

Det är ju en Individualbil, kanske världens enda M5 E34 i dakargul (från fabrik), synd att den ska bli utsatt för sådant.

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
HD91; Synd att folk inte kan vara ärliga i stället för att försöka tjäna några få extra kronar min har gått 188000km men skulle kunna säljas som 88000km men det kommer jag inte göra säljer överhuvudtaget inte;) apropå Dakargula M5 E34:or så finns det en högerstyrd -95:a som jag har bilder på om du vill ha?

Mvh Stephan
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Tänk om han bytt motorn på den och vill ha motorns dåvarande mätarställning i panelen?

Bmw om du älskar att höras..
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Har mailat annonsören av den dakargula M5an, får se vad han svarar. Tuff färg i övrigt!

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Sebbiis: Ja det vore ju bra om det är så (men det är ju ändå inte rätt mätarställning på karosseriet i annonsen).
Men mätarställningen var ju 121.000 km redan då bilen regades i september, så nuvarande ägare har med stor sannolikhet inte ändrat något eftersom den står på 13x.000 km nu.

Enligt uppgift från säljaren i Tyskland satt fabriksmaskinen i, och den har motornummer 60280678, så är det bytt motor efter ankomsten till Sverige så ska det vara ett annat nummer och man vill ju gärna ha något dokument som styrker att motorn är bytt i augusti eller extremt tidigt i september 2003 samt att den motorn bara hade gått ca 120.000 km.

//HD91

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Någonstans mellan München och SBP har det gjorts en justering, det står helt klart, om det är ett motorbyte till en 12000-milsmaskin i samband med ankomsten till Sverige eller om den bara dragits tillbaka på något sätt får vara osagt, men det är inte original-km på den i varje fall. Behöver ju inte vara en dålig bil alls pga av det, men bra att veta.

//HD91

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.