|
|
|
|---|---|
|
Hej, har alltid varit sugen på att rejsa mot en M3 för att se hur mycket efter man blir (för det blir jag garanterat). Så på väg hem i söndags ligger det en BMW M3 (ser det ut som) med alla detaljer som hör till, gälar, rätt utblås (det ena lite kortare än det andra, kromat) kjolpaket, M emblem, ja allt. Han ligger och hetsar som fan och jag tänker att äntligen får man chansen att testa. Vid nästa rödljus ligger jag bakom honom och det är fritt framför, ser bara i min fantasi hur han ska försvinna i horisonten, men jag är beredd. Han drar iväg och jag efter, men märker omgående att jag hela tiden måste lätta på gasen för att inte köra på honom. Tänker att han kanske vill vara hygglig på grund av fästet och väntar lite med att ge fullt. Jag växlar till 3:an redan i 70 och tänker att det nog inte blir någe rejs, men han går i alla fall in i högerfilen, fortfarande accelereandes så där i mina ögon "lagom mycket" Blåser förbi och håller fullt upp till CA 180 och ser hur han krymper i backspegeln. Tråkmåns tänkte jag och åkte hem. Min kompis tog regnumret och vi kollade upp bilen sen. Då var det en... taaa daaa! 320!?!?! Varför gör man så? Vad kostar det inte att fixa en 320 med komplett M3 optik? Måste ju dessutom vara jävligt trist att bli frånkörd varje gång folk vill rejsa för de tror att det är en M3. Jag skulle förstå om man stylade om en M3 till en 320 så man får en sleeper, men fan inte tvärt om! Over and out! | |
|
Bra fråga, själv vill jag aldrig visa vad som finns under huven. Men smaken är väl som baken kanske? Men jag måste ju säga rejsa eller inte rejsa så är m-paketet riktigt snyggt på en e39 iaf, även e46or. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Japp, riktigt snyggt är det. Men det lär ju kosta flis! Mycke flis! Nästan så man kan sälja 320:n och köpa en lite äldre M3 :) |
|
|
Jag tycker inte det är konstigt att sätta på ett Mpaket på sin bil. Det lyfter utseendet väldigt mycket då orginal ser så otroligt tamt och tråkigt ut. Det blir inte så dyrt att köpa Mpaket om man köper alla delar begagande. Racing hör hemma på bana, personligen skulle jag aldrig göra något sådant på allmän väg. Även om en begagnad M3 inte är så dyr att köpa så kostar den fruktansvärt mycket mer att äga än tex. 320/325/328. ///Foppa |
|
| Jag håller i och för sig med att det blir en snyggare exteriör med dessa tillbehör, men personligen har jag svårt för bilar som ser mer ut än vad de går. Tvärt om är däremot roligare. Skulle gärna ha en bil som ser ut som en Skoda Rapid-84 men går som en Ferrari Enzo. | |
|
Håller med Foppa till 100%! //Sahlin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.