|
|
|
|---|---|
| Hejsan, jag ska och titta på en Z3 2.8 -97 och skulle uppskatta tips om vad man bör tänka på hos de modellerna och vad de bör ligga i pris. Den har gått ca 7500 mil. | |
|
Kolla först "Begagnatguiden". Jag köpte min första BMW, en Z3 -99 2.8 8000 mil förra våren. Bytt var bromspads och termostaten (hela klumpen alltså). Be att få se reservhjulet, är det mkt rostigt har bilen troligen körts på vintern. Det som är intressant är väl tillbehör. De flesta har väl elcab, cabskydd, M-ratt+spak och skinn. Bra att ha är elstolar och störtbågar m vindskydd vilket gör att du kan köra nercabbat från ett par plusgrader. Hardtop är värdefullt om du nu vill köra vintertid, eller få en tystare miljö uppcabbat. Vissa 2.8 har 16", andra 17". Kolla reg.bevis vad bilen är typad för. Har den större hjul typ 18" och originalhjulen inte finns kvar, köp ett par kassa men godkända vinterhjul, och besikta med dem på. Bredd fram bör vara <235, annars blir det lite jobbigt att hålla i ratten på spåriga vägar. Kolla även hur länge nuvarande ägare haft bilen. Varför bara en sommar eller kortare ? Jag sätter inte pris på andras bilar, men jag skulle ta ca 180 för min egen om jag nu skulle sälja den. (bilder finns i min profil) |
|
|
Min förra va en 2,8 silvrig med 6000mil på mätaren. Gav 168 000:- Hade de varit intressant fölr mig att köpa en 2,8 hade jag helst köpt en från Norrland för runt 150 000:- 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
Har själv min 2,8a (-97, 8500mil) ute för försäljning på 140K vilket jag tror är ett ganska lagom pris då den bilen inte är i toppskick, men i gott skick.. Ett vrak kan Du säkert få billigare och en pärla kan vara klart dyrare.. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.