|
|
|
|---|---|
|
Det är en sort 89:a med 18.000mil (låter lite skumt men endå), och motoren ska va overhalt for 27.000NOK... Värker lite konstigt men priset er jo rett bra (dette er Norge), och sort E34 e jo grymt! "bilen har nyoverhalt motor får kr 27000og er meget pen Utstyr: • Helårsdekk • Sentrallås • ABS-bremser • Farget glass • Servostyring • Air Condition • Lettmet. felg sommer" Priset er 30.000. Köp eller inte? shishkebab | |
|
Det e lillebrodern som ska ha bilen, han vet inte serskilt mycket om bil, och vil bara ha en bil som det inte blir för mycket strul med. Han ville ha en golf, men jag tror det är mycket safere med en E34 vid 18 års aldren. Krocksäkerhet mm. M20 achileshäl (spl.) e jo topplock, men om motoren är overhalad för 27.000 (låter dyrt) så må det jo vara i ordning, eller hur? |
|
| Be om att se på kvitton på reparationerna. | |
|
Jag vet inte hur din bror är när det gäller att gasa osv... men 520n är ju ingen direkt racer-maskin i synnerhet inte med 12v-motorn... Att hålla koll på vatten och så att den inte går varm hör till min vardag som e34-ägare;) Iaf... köp ingen 520 för att köra racer med...köp hellre isåfall någon med större motor... men visst...520 är en jättefin bil att färdas långt i osv... Lycka till... Luslös serviceboken... kan bli dyrt om inte servicar är skötta som de ska. |
|
|
Ok, tack! Min bror är en sinka som inte gillar at gasa, och han vil ha en golf (1,6 1,8) men jag tror en E34 åar bettre. *Servicebok leses *Kvitton leses Men jag vet fortfarande inte hur dom kan ha anvendt 27.000 på motorn... |
|
Shogo |
Utförs renoveringen hos en BMW-verkstad e det nog ingen omöjlighet att det kostar 27 000:- Dock verkar det ju inte så smart då man troligen kan få tag på en begagnad 520 motor för några tusenlappar :) |
| Tänk på att m20 drar ganska mycket bensin också. | |
|
Och dyra att försäkra för en 18-åring. Två bilar är fler än en.. |
|
| Har själv en 520-89:a och är hel nöjd. Och nog glider man hellre fram i en E34:a än skaka fram i en Golf... | |
| 30000:- är alldeles för mkt pengar, en kompis till mig köpte en 520i årsmod. -90 för 16000:- den var hur fin som helst.. | |
|
Jag hade en 520i-89 som jag för "fyra" år sedan sålde för 27.000:- Den hade T-lucka, TSW Hockenheim 16", Storadatorn, Svensksåld, mm. 22000mil hade den gått då jag sålde den. Jag hade bilen i 1 och 1½ år, uder den tiden hann jag med att renovera toppen, byta alla ventilder, byta kolv, allt pga av att bil j**eln kokade en sommar dag. Jag skulle rekomendera din bror en E36, kanske en 316 eller 318. Billigt och äga dessutom driftsäker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.