AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
988

Hur mycket tål en 745i motor?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hej.

Jag undrar hur mycket en 745 motor tål? Om man inte gör nåt i motorn. Bara stoppar på större spridare, större intercooler, värre soppapump, högre laddtryck o s v. Hur mycket laddtryck klarar den av? Vad ger upp först? Vad är det för fördelar och nackdelar med denna motor?

MVH Morgan.

Länk
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Man kommer till en gräns då tendensen att spika blir allt för stor. Det är troligen inte effekten utan spikning som kommer ta slut på motorn. Vart den gränsen går utan att man öppnat motorn vet jag inte..
Länk kolla där.. men hur långt den håller vet jag inte...

Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
To
33
Tobbe b
Bmw 325ik -87 estorilblå!
Tjabba jag skulle vilja påstå att det är bland dom bästa bmw motorerna att trimma!! har ett bra komp original 8:0 nånting. sedan så har du ju oljekylning på kolvarna. men med original boxen kan du nog inte få ut mer än 400 hk iaf!!
satsa på ett riktigt sprut typ autronic sen stora spridare och någon billig turbo typ holset hx50 stor intercooler!!! annan kam. bordu du kunna få ut 600+ men du är det ett måste att byta lager och packningar!!! oringa blocket för att du ska kunna köra på maximalt laddtryck utan att blåsa topp packningen.

Mina tips iaf!
To
33
Tobbe b
Bmw 325ik -87 estorilblå!
oljesprut på kolvarna menar jag!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.