|
|
|
|---|---|
|
Hello. Jag har läst allt jag kommit över om min tilltänkta BMW 520 -95 men undrar fortfarande vad jag ska kolla på nu när jag ska åka och provköra den. Den har gått ca 10 000 mil (tror jag). Jag har inte hittat så mycket om 520:ans svaga sidor förutom dåliga fjädrar till bagageluckan och andra småsaker. Hoppas ni kan ge mig lite tips. Tack på förhand. //Fredrik | |
| Se till att det är en 24V Det håller bättre... | |
|
24 ventils motorn kom redan -91 eller -90 i Tyskland,så är det en -95 så har du 24 ventiler garanterat (om inte nån har bytt till en äldre motor). Tror en 520 från så sen årsmodell som -95 är ganska lite problem med,helst om den verkligen bara har gått milen som du påstår. Ett tips är och kolla in begagnatguiden här på sidan Länk "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Ska försöka kolla om någon trixat med milen men med tanke på vilket skick den verkar vara i så kan de faktiskt stämma. *hoppas*:-). Har kollat försäkring idag och det var ju inte lika roligt. Ja ja det blir nog en 520 på måndag iaf. Imorgon bär det av till banken. M.Nilsson: Listan med saker att tänka på vid köp ligger redan utskriven brevid datorn. Jag blir helt tokig när jag har fått för mig att köpa någonting. Men så är man matrealist också :-). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.