|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis varit på jobbet å monterat på mina nya 245/40-17 Uniroyal rainsport 1 på bilen. När jag sen körde motorvägen hem så bokstavligen flög bilen fram som ett flygplan. Hur stadigt å stabilt som helst. Säger bara en sak, dom som inte har en bmw vet inte vad dom går miste om. Ha det bäst. Raceman..... Varför åka sakta när man kan åka fort! | |
|
samma här 245/35-17 och sänkningsfjädrar det gör gött beemwee |
|
|
dunlop beemwee |
|
svintoleffe |
Själv la jag på 195-50-15. Det får duga för mig i sommar. Lite problemen med festet bara, men det får jag leva med.=) Bmw-Power MVH Leffe |
|
Har exakt samma som dej svintoleffe.... ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
jag glider på 215/40-17" Hankook Ventus K102 och sen har jag 195/55-15" Hankook Optima...underbart att ha på sommar tassarna igen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Jag har också uniroyal rainsport 1 däck. Har haft dem i ett år nu och är hur nöjd som helst. 215/45 17" fram och 235/40 17" bak. Ligger riktigt fint på vägen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Roligt att ni är nöjd med era Uniroyal, jag brukar ju tjata om att de är det däck som ger "mest" däck för pengen, dvs ett mycket bra alternativ till de allra dyraste top of the line däcken. ///MVH Hasso Länk |
|
Kan inte uttala mig än, däcken ser snabba ut där dom ligger i garaget väntar bara på att "gummi-gubben" skall få tummen ur.... och kränga på dom. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hasso! Vilka däck e top of the line däck? Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Michelin, Continental, mfl som är några hundralappar dyrare per däck, men kanske inte alla ggr är så mycket bättre så det motsvarar prisskillnaden. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok. Ska ev prova continentals sportcontact 2 snart eftersom det e ju conti som gör uniroyal. Michelin har jag provat , både pilot sporten å premium contacten , både vanliga å MO. Men upplevde ett högre vägljud av dom. E även lite sugen på att prova Pirellis "Rosso" däck men vet att dom slits fort. Mitt problem e att bakdäcken håller kanske 800-1000 mil , sen e dom slut. Det som e fint med Uni däcken e att dom även när det regnar kraftigt fortfarande har sånt otroligt fäste. Har du nåt förslag? Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
Jag kör på Conti sport contact 2 helt Ok däck som jag är nöjd med fick dom istället för samma peng som Uni rainsport då de var slut min däckgubbe hade tummis med Contiförsäljaren, sedan beställde jag två nya Sp 2 till i år från Däckonline. räknar med att byta alla fyra nästa gång om bilen finns kvar då. Blir du Rainsport utan tvekan duger utmärkt åt mig. De bästa däcken jag åkt på är de NYA Michelin PS 2 , tysta, spårar inte trots 245/275 18" kanon helt enkelt, där är priset värt sin peng. ///MVH Hasso Länk |
|
Då blir det nya mich nästa gång. Faktum e ju att det e dyrt att byta däck hela tiden. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
| Går i däckfunderningar, mina galma sommar börjar se ut som slicks... Nåt tips på vad man ska köpa? Har 7,5x17" fälgar, vilka dim. rekomenderas?. Funderar på Barum, dom är runt 200 billigare än uniroyal, är det bara dumt? | |
|
Så där ja 235/45-17 Rainsport 1 på plats (1500:-/st på gummihuset.se) kan säga följande efter en första prov runda: Tystare och komfortablare än dom gamla däcken Bra "bett" vid full broms på torrt underlag Känns "bra och tryggt" när man pressar lite i rondeller etc etc Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.