|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått problem med min baklucka, både stora luckan och glasluckan går trögt. Är det nån som har råkat ut för samma, hur löste ni det? Jag hade min inne på BMW-verkstad idag och fick rådet att byta gångjärnen för 6100! Verkstadskillen sade samtidigt att problemet uppkommit för att det har smörjts för dåligt....tycker det låter märkligt...bilen är servad enl bok på BMW-verkstad och har gått 12000 mil. Ska man verkligen behöva byta gångjärn då? Så, jag undrar om nån har erfarenheter av detta problem och hur det löstes. Tack på förhand. | |
|
Kollgan fick samma problem som du nämner. Fick samma råd som du nämner, d v s att byta gångjärnen. Han struntade i bytet vilket resulterade i att gångjärnen gick sönder efter ca fyra månader. Personligen tycker jag att han borde bytt i tid, men det är upp till var och en. Jag själv var tvungen att byta bakluckan förra året p g a inbrottsförsök. På verkstaden upptäckte de att gångjärnen var i mycket dåligt skick och bytte det samtidigt. Nu gick det mesta på försäkringen men jag tycker att ett par gångjärn på en kvalitetsbil(?) borde hålla bra mycket längre än 5-6 år. Gör det med stil. |
|
|
Jag har också problem med tröga gångjärn. Det verkar helt klart vara ett insmörjningsjobb. När det regnar går luckan trögt och hackar lite. Nu när det är torrt funkar den perfekt. Är det någon som har provat att smörja? Hur ska man komma åt? Mekanismen sitter ju långt inne. /Ninja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.