|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, vet nån vart man kan få tag på färdigbyggda paneler för integrering av diskanter i a-stolparna? ev. färdigklädna? //Mvh Simon | |
|
Det finns som originaltillbehör, det tillhör stora ljudpaketet till E34. Då sitter det kåpor innanför backspeglarna. Dock så kan jag tänka mig att man måste köpa hela diskanten, det krävdes våld för att få loss den iaf. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jasså? Det hade jag ingen aning om? Nån som råkar ha bild på detta? Bara så jag vet att vi pratar om samma sak! Vad kan dessa kosta på bmw? //Mvh Simon |
|
|
Kolla om dessa finns kvar; Länk |
|
|
Tack så mycket, har mailat och frågat! Men chansen att han har dessa kvar är ju minimal, då annonsen var ca 2år gammal ;) //Mvh Simon |
|
|
Jag kan tillverka nya på beställning, det är bara att mila mig. Xtracrispy: Jag antar att det är du som mailat mig för ett par dagar sen. |
|
|
Jepp det var jag, jag har fått ditt mail! Nu var det så att en annan här på forumet såg tråden och har erbjudit sina A-stolps paneler, men jag vet inte än hur de ser ut! Så jag kanske blir tvungen att be dig tillverka 2st åt mig! Du råkar inte ha nå bilder på hur dina förra du hade till salu såg ut? //Mvh Simon |
|
|
Har bilder på dom och en hög andra :) Bilder hittar du på www.mamut.com/MADCarsound och under bmw´n så fins det bilder på de som satt där och under framsystemet på saaben så hittar du ett par till. |
|
|
Okej det där så ju fint ut! Färgen du hade på stolparna, grå eller vad det nu var, den matchar ju takets färg riktigt bra! Diskanterna heter DLS UP1C, vet inte om det här är diametern på diskanten men de står så här iaf "Diskantelement 28 mm UP1C silk dome" jag ska inte satsa på nåt extremt, då jag bara ska ha bilen för mitt eget bruk, så jag ska bara satsa på ett Länk //Mvh Simon |
|
|
Jag kan få tag i de flesta färger på vinyl, vitt, riktigt ljusgrått, ljusgrått, mörkgrått, svart, svart med grov struktur m.m m.m Sen så skulle jag behöva ett par monteringskoppar som följer med diskanterna för att kunna bygga a-stolparna så de passar dina diskanter bra. Så om du kan skicka mig kopparna så fixar jag resten i det utförande och färg du vill ha. |
|
|
Hmm okej! Nu är det så att jag inte har köpt Dls systemet än, har inte ens en stereo ännu, detta är inte pga. pengabrist eller så utan mest för att jag inte har tid, håller på att renovera en 520 som tar all min tid! har lite tidspress på mig! Jag är har inte tummen mitt i handen, så om du ids fixa grov jobbet så nog får jag diskanten att passa, om den nu inte skulle göra det! Tror du att du hursom helst skulle kunna tillverka dem? //Mvh Simon |
|
|
Visst kan jag göra det mesta, det enda jeg egentligen behöver veta är yttermåtter på koppen, för då kan du sen bara sänka ner den i hålet i a-stolpen så kläar jag den och gör allt klart. Tror jag kan få reda på exakt storlek själv. När vill du ha dom? Och i vilken färg? Blir svart bra, eller vill du ha grått? |
|
|
Okej, fint! Vad hade du för färg på interiören? Svartinstrument panel med grått kring växelspak osv?? Det har jag iaf, samt att jag har grå skinnklädsel, vad tror du passar bäst? Du hade grått på dina bilder och det var ju riktigt fint tyckte jag, så kanske bäst att köra på det? Fast svart är ju inte heller dumt, jag ska ta en titt i min bil innan ja bestämmer mig! //Mvh Simon |
|
|
Jag tror nog att grå blir bäst, precis som du hade! Som om du ids så kan du tillverka 2st till mig! Länken till diskanterna hos dls är: Länk //Mvh Simon |
|
|
Det fixar jag. Jag börjar på dom, i veckan. Maila mig din adress och ditt telefonnummer så jag vet vart jag ska skicka dom sen. ( jensclaudius@hotmail.com ) Jag hade ljusgrå inrednig i BMW´n men svart och grå i saaben. Men då kör jag på ljusgrå till dig. |
|
|
You've got mail! //Mvh Simon |
|
|
Såg det :) Sätter igång med a-stolparna i helgen och borde ha dom klara på måndag. Är det ok? |
|
|
Det är inte så bråttom, du behöver inte stressa! Jag får inte mitt framsystem förrän om ca 2-3veckor! //Mvh Simon |
|
| Stressar inte, men jag vet att jag kommer att ha tid i helgen och det är lika bra att ta det då, sen kan det vara kul att ha dom innan framsystemet kommer så du kan montera sakerna. | |
|
Jovisst är det så! Försök att få dem som du hade på din 540, de var lite för "bulliga" på saaben på första bilderna, eller kanske det är samma, kanske jag som har fel på synen! hehe! //Mvh Simon |
|
| De på saaben var riktade anorlunda dvs rakt emot varann och de i Bmwn lutade lite neråt och därför kunde de i bmwn bli betydligt mycket grundare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.