|
|
|
|---|---|
|
Hej är en nybliven ägare av en 325cab -90:a. Nu är det så här, Jag bytte olja i bilen och såg att den hadde droppat olja imellan växelådan och motorn, det är nått litet avlångt hål där som oljan droppar ut igenom. vad är det för orsak nån som haft samma problem? det droppar utterst lite, kanske 2-3 droppar per dygn. kan omega 917 lösa detta problem kanske? /mvh jonas Kopressor kitt letas. | |
|
917 i växellådan...? Kan nog inte vara helt fel. Kanske skulle köra en 909 i motorn också? Vet ej var de läcker ifrån... |
|
|
Varför skulle jag köra 909 i motorn för? den e ju helt tyst. och låter fint. men tack ändå. Ingen som har nått mer förslag? Tack på för hand. Kopressor kitt letas. |
|
|
Som sagt jag vet inte var de läcker ifrån... "mellan växellådan och motorn" är ju ingen detaljerad beskrivning direkt. Läcker de från motorn kunde kanske 909 vara en bra grej. |
|
|
909 är en typ av smörjning. 917 tätar upp packboxar och dyligt. hur ska jag kunna förklara bättre när det är där det läcker? Där växelådan sitter ihop med motorn i underkant. ser du bilden framför dej? :D Kopressor kitt letas. |
|
| Hade för mig att 909:an även gjorde så att motorn skulle läcka mindre olja :O | |
|
Mycket chansningar ibland .... Tacka vet jag sann fakta !!! // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra |
|
| Dom chansningarna gör iaf ingen skada... så kan vara värt att prova? :-) | |
| Kan vara din oljetrågspackning som gett sig i bakkant,vi fick precis de symptomen du beskriver,på en 323:a iofs,när jag jobbade på en bilfirma...Kan oxå vara den bakre "vevaxeltätningen"....Försök att avgöra om det är motorolja eller växellådsolja.... | |
|
Grejjen är att det är nästan omöjligt att se skillnad eftersom det är helt ny olja i motorn. jag ska kolla lite mer idag. /mvh jonas Kopressor kitt letas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.