|
|
|
|---|---|
| Har sökt runt lite men inte hittat nån som svarvat kolvar från just m20b20 utan kat (125hk motorn). Till skillnad från "storebror" m20b25 så har gamla b20:n en upphöjning 10mm in på kolvtoppen som är 2mm hög. Går det helt enkelt att svarva bort den upphöjningen?? Lr är det en nackdel med helt plan kolvtopp vid överladdning?? Blir 6 mm i gods på tunnaste stället om man svarvar. | |
| Ingen som har den minsta susning??? | |
|
Jag har fått mina kolvar svarvade bara för några veckor sedan! de ligger fortfarande i kartongen så jag kan ta en bild på dem å skicka om du vill.. mina är 5mm på de tunnaste stället.. Men de är svarvade så de har fått en squishkant eller vafan de nu heter.. Ska hamna på 8.2 i komp ungefär.. Mvh //uffe |
|
|
skulle me vilja veta hur mycket man ska ta å hur.. e bara 325 motorn alla vissa bilder på.... Iron M/// |
|
| Är evigt tacksam för all hjälp. | |
|
då ska jag ta lite bilder! skickar dem imorgon! mvh uffe |
|
|
du kan inte maila bilderna till mig med tror du? Iron M/// |
|
| Vad kör ni med för recept i era bilar då?? | |
|
Iron M: visst kan jag göra de! Butcher: De blir svarvade org.kolvar, oringat block, ändrade sätesvinklar och portad topp.. Gt37:a 50mm w-gate och dump.. 465cc spridare..osv osv.. Tror de blir ett haltech e11 också.. Inte bestämt mig där riktigt.. Mvh //uffe |
|
|
Kan hända att de åker i en elak kam också.. Men det beror på pengar samt om jag inte kommer över 300hk gränsen;).. Mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.