|
|
|
|---|---|
ferraripeter |
Har läst tester att dom är rätt bullriga i transmisionen? men jag upplever ett ihåligt ljud vi gaspådrag, hur låer ni andras IXàr?? det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Jag körde omkring lite med hela inredningen utplockad (bara förarstolen kvar så att säga) och då hörde man en hel del ljud från drivlinan, men mest från bakre differentialen, men inget oro-väckande. Nu vet jag också under vilken lucka bränslepumpen gömmer sig också, surret var otvetydigt. :-) Du kanske kan ge lite mer information, t.ex. om ljudet är beroende på hastighet eller varvtal? |
|
ferraripeter |
Ja vid gaspådrag, hör det lite ihåligt. svårt att beskriva, är lite nervös då jag körde en fördelningslåda tom på olja, och den small, har haft koll på den nya ny, slog i ny Redline olja i helgen, det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Har du bara koll på oljan tycker jag inte du ska oroa dig, är fördelningslådan kass så är det troligen bättre att hitta en begad låda än att försöka bygga om den. Misstänker du fördelningslådan? |
|
ferraripeter |
vet ej, mins ju ljudet sist den small, men då lät det mest när man drog iväg, ocg vid kraftigt rattutslag, när oljan har jag koll på, slog ju i ny i helgen det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.