AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.821

BMW 740, köpa i Sverige eller Tyskland?

Sida 1 av 4
Jag har sedan en lång tid tillbaka varit i valet och kvalet till att köpa mig en BMW 740 av senare modell, -98 -99 någonting. Jag söker dagligen efter fina sådana bilar. Är dock alltid lite osäker på vad som är rätt och vad som är fel när man köper en sådan här bil. Därför tänkte jag höra lite? Vad tycker ni? Är det mest prisvärt att köpa sig en bil i Tyskland? Är de svårsålda sedan i Sverige?

Jag har alltid varit på jakt efter en svart 740 IL med beige skinnklädsel något jag inte har funnit? Någon av alla fantaster här som har sett någon sådan?

Börjar så här, är trots allt mitt första inlägg här på autopower.se. Vilken bra sajt!

PS.Hör gärna av er om ni har någon 740 att sälja.DS.
Utbudet är bättre i Tyskland, så du har större chans att hitta en fin bil där.

740 är väldigt sällan lättsålda, oavsett om de är tysksålda eller svensksålda.

MVH,
E38B12
Gå in på denna sida dagligen och kolla utbudet, förr eller senare hittar du vad du vill ha, lycka till:

Länk
Tackar för svaret.

Hur ställer sig en 740d emot en 740 bensin. Någon större skillnad egentligen?

Sedan har ni sett någon svart 740 med beige skinnklädsel? Den som ofta brukar vara i mörkgröna bilarna.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Skatten ;)
Mkt. bra vrid samt blandad körning under litern. Vet dock inte om den finns huvudtaget i lang version om det nu var ett krav. Just årsmodell 99- (98-10) men faceliften samt M62-TU motorn är den som faktiskt fortfarande lönar sig att importera (köpte själv hem min i somras). Jag är även av den övertygelsen att skall den vara lätt att sälja den dag det beger sig, så gäller det att sticka ut i mängden. Och det gört man lättast med en väl skött/servad samt utrustad.
Lycka till !

PS. Välkommen !

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
PJ,

Tackar för svaret..har du den beigea skinnklädseln i din bil som bara är så jäkla snygg? Den är helt klart den snyggaste!
Scheckheft
Hej
Välkommen till forumet Prongan. Mycket info om E38 modellen, med bla köptips, hittar du här:
Länk
Som PJ säger lönar det sig fortfarande att importera modellerna från 9/98 och framåt.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft,

OJ OJ, vilken bra sida du har gjort? Helt otroligt! Mycket godis där..

Måste säga att du verkligen har snygga bilar du också. Ingen som är till salu? :)

Passar på och ställer samma fråga igen som jag ställt tidigare. Beigeskinnklädsen som ofta finns i mörkgröna bilarna. Finns de i de svarta också? Har du sett det?
Scheckheft
Hej
Båda är sålda :( Jo, sidan gjorde jag vid årsskiftet.
Kombinationen svartmetallic - beige skinnklädsel finns, är dock rätt sällsynt.
Använd dig av BMW:s egen bildatabas "Gebrauchtwagenbörse". Där kan du välja färg.
Länk
Lycka till

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Hej igen,

Har letat och letat men tyvärr inte hittar där jag väljer färg på skinnklädseln? Det heter väl Polster på tyska?
Scheckheft
Hej, förtydligande: du kan söka på bilens färg. Sök på svart och du sorterar bort många exemplar. Någon borde finnas med beige klädsel

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Hehe, ledsen att jag är trög så här på morgonen..
Egentligen behöver man inte fråga någonting om bilen här. Du har verkligen fått med ALLT på din hemsida, kanon.

Hur kommer det sig att du såld dina pärlor? dags för en ny snart?
Scheckheft
Hej
Prongan: svar på din sista fråga här:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du som har goda kunskaper i BMW 740 och import i huvudtaget. Vet du några bilfirmor som är extra trovärdiga och bra och ha o göra med?
En fråga till..

Hur mycket brukar man kan pruta på bilarna från Tyskland ungefär? Någon som har någon erfarenhet utav det? Står det 140 000 tex..hur mycket kan man få ner på en sådan?
Prutning i tyskland är normalt sett 0-10%, de är generellt sett svårprutade är min erfarenhet. Brukar räkna med att man kan få priset klart hemma om det begärs 150KSEK för en bil...men man vet aldrig förrän man prövat....

/Simon
>Prongan

Svart 740 med beige läder, dock ej lang

Länk

Mvh
Hawar
BMW528M

hur kunde du hitta den ;) Har letat flera veckor varje dag efter sådana...helt otroligt..VILL HA! Känner du till bilfirman som har den månne?
Verkar ju vara en auktoriserad Mercedes-återförsäljare, säkert ett bra köp!
Jag sökte på mobile :) :) Kul att du tyckte om den, tyvärr känner jag inte bilfirman :( Men det är ju en seriös handlare i allafall. Men som med alla bilar, kolla dokumentation och bilen noggrant. Lycka till !!

Mvh
Hawar
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Orientblå är också mycket snyggt, ser nästan svart ut i vissa ljus (mörkt). Och dom har jag dessutom sett lite då och då med beige skinnklädsel, är inne på min andra själv =)
Tycker själv det blir lite trist med helsvart, som tyskarna verkar vara stormförtjusta i, tyvärr =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.