|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Nu är det vår och det lockar i bilköpartarmen! Faktum är att vi behöver en bil till i familjen. Mina planer är att ev. införskaffa en 735:a eller 740 av den lite äldre generationen c:a 88-91 års modell. Då till min fråga: Vilken av dessa två ska jag satsa på? Jag vill självklart att bilen skall vara driftsäker och inte kosta för mycket att äga. Har ingen lust att lägga upp tusenlapp efter tusenlapp i reparationer. Törs man i huvudtaget satsa på en så gammal sjuserie som andrabil? Eller blir jag besviken? Priserna är ju mycket lockande och det är roligare med BMW än VW golf för samma pengar, men det kanske finns baksidor? Tacksam för tips. Så jag inte gör bort mig. Dom flesta milen kör vi ju med vår 320 så andra bilen kommer inte att rulla mer än c:a 5-600 mil/år. Leffo | |
|
Om det handlar om en andra bil som det dessutom är viktigt med driftsäkerhet samt att den inte får kosta allt för mycket så är nog en gammal e32:a helt fel bil för dig. Köp en Volvo 740 istället, för 20 k får du en fin 740 GLT 16v som är hyffsat pigg men framförallt mycket mera ekonomisk och mera driftsäker. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Kolla försäkringen på en gammal Bmw den är inte heller gratis. Hälsn. Per BMW när man älskar att köra bil. |
|
|
Förståndigt val? Förmodligen inte, men kul. Jag skulle också kunna tänka mig en gammal E32 som "extra bil".Vad beträffar försäkringen så är det väl bara trafik som gäller på en bil för 20-30 k!? /Ulf |
|
|
Hade väl tänkt att lägga sådär en 30-35.000kr i inköp på bilen ialla fall. En volvo 740 får man säkert en hyffsad fräsch för dom pengarna men hur kul blir det? Då damen mest kommer att åka i 320:n (modernare, säkrare) så blir det jag som får åka i gamlingen. Då vill jag ha en hyffsat kul bil ialla fall. Jag tolkar era svar som att en gammal sjua är en riktig plånboksätare. Synd då jag sett 2st jättefina till salu på min hemort. Man blir ju så sugen. Jag trodde det gick att få en hyffsad driftkostnad på dom om dom inte var allt för slutkörda, iallafall med 735:an. Beträffande försäkringen så hade jag inte tänkt att helförsäkra en så pass gammal bil. Men det kanske är saftiga premier på bara trafikdelen på dessa? Hur som helst jag får väl tänka om satsa på en gammal Golf istället. Leffo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.