AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
661

Webaston drar ur batteriet E39

ii
29
iibthjo
525tds Touring -96
M5 -03
hej,
Webaston drar ur batteriet. Har nu tagit ur säkringen (nr 47) i säkringshållaren till höger i bagageluckan.
Det gnistrar ordentligt när jag sätter tillbaks säkringen så det är tydligt att det drar ström någonstans, verkar dock inte vara kortis. Någon som känner igen problemet och kan tipsa om felsökning.
Hade en hel del problem med att låsa upp centrallåset, med instruktionsboken i handsfacket........
/Thomas
Ne
12
Netforce
523iL -96B
Den felsökning du ska göra är nog att kolla upp batteriet, skulle gissa att det är det som är orsaken.
Batteriet kan ju knappast göra så att kretsen för värmare osv drar ström hela tiden. Jag skulle kunna tänka mig styrboxen till Webaston eller nåt annat som gär på samma säkring.
Förmodar att värmaren inte står och går hela tiden?

FP
ii
29
iibthjo
525tds Touring -96
M5 -03
Jag skulle förstås talat om att Webaston inte fungerar. Det började en varm sommardag förra året med ett urdraget batteri. När det blev ström i batteriet började Webaston att "surra". Jag måste ta ur säkringen för att stoppa eländet. Jag misstänker också styrenheten som sitter på värmaren eller kan det finnas nåt relä som kortsluter?
Går det att via BMW-diagnosen få fram felorsaken?
/Thomas
Låter helt klart som själva värmaren eller dess styrbox är orsaken till problemet. Diagnosen kommer möjligen att peka på samma sak, det blir till att plocka ner värmaren osv.

FP
ii
29
iibthjo
525tds Touring -96
M5 -03
Misstänkte det, tur att det går mot varmare tider...
Tack för hjälpen/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.