|
|
|
|---|---|
|
alltså en distans ut från mitten. jag har hört att det ska finnas, men var? skulle förenkla eftersom att jag skulle slippa att ha centreringsringen också. (tårta på tårta). hoppas nån förstår vad jag menar.. en liten fråga till. hade tänkt att ha 10mm breda spacer bak. vad är nackdelen med dessa? | |
|
Det finns sådana spacer ja, men då måste du upp i minst 20mm om jag inte minns fel. Jag har det på mina 20mm spacerplattor iaf. Nackdelen med 10mm plattor är att du inte får styrningen till fälgen, och blir väldigt svårt att centrera plattan. Om den inte blir centrerad så får du kraftig obalans på den axeln. Jag vet av erfarenhet att det är inget roligt att köra så + att det sliter onödigt mycket på lager o dyligt. Spacerplattor kan man köpa lite varstans. kolla hos din lokala däckgubbe eller om du vänder dig till någon stylingfirma, t.ex. Länk Lycka till/Berbel |
|
| tackar!... | |
|
Hmm, men jag har 10 mm spacer med centrering på. Fick de svarvade av en däckfirma. Funkar utomordentligt! mvh |
|
|
Där ser man! Alltid lär man sig nått nytt. Men hur kommer de utanför "bullen" på navet då? Där org. styrning sitter? Brukar vara därför som det inte finns 10mm med styrning. Fast dina var specialgjorda till dig så... ha det gott/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.