|
|
|
|---|---|
|
Jag letar bil till mina föräldrar och vi har tittat på E39 och lite på E38 men det är nog en E39 som är det mest sannolika valet. Jag har hittat ett antal bilar som verkar vara av intresse, frågan är nu hur stor skillnad det är på motorerna... Vad är det som skiljer en 528i-00 från 525i-01, effekten verkar identisk och prestandan är den samma.... Är det värt att betala extra för att få 525 motorn istället för 528 eller är det bättre att spara pengarna eller lägga de på en bil med mera lull lull? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! | |
| Är inte helt säker på detta men jag tror att motorerna är identiska, skillnaden är att dom ändrade modellbetäckningarna till år -01, eftersom att 530 kom till detta år i e 39 programmet. | |
|
528 har en mustigare motor än 525an. Det skiljer 35Nm till 528na fördel. Om det endast är motorn det hänger på, så är 528 ett bättre köp, men om du vill ha den nya fronten = bättre andrahandsvärde, så skall du köpa 525an eller varför inte en 530! //Marin |
|
|
Även om 525 har bättre andrahandsvärde så är den dyrare att köpa in.... det skilljer så pass mycket att man inte kan bortse från prisgapet.... Jag skulle inte tro att mina föräldrar ser 530 som ngt alternativ av två anledningar, dels pga inköpspriset... del pga att man inte ute efter någon landsvägsracer utan komfortabel familjebil... egentligen har man varit ute efter att köpa en Mercedes E-klasse, men sedan man fått höra om alla skräckhistorer om hur rostbenägna de bilarna är så har man valt att köpa BMW istället. Men tack för hjälpen! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.