|
|
|
|---|---|
|
Har kollat lite på Däckonline och en del av de modeller (de flesta faktiskt) jag tittat på har "fälgskydd" eller "felgenrippe" som jag antar är samma sak? Någon som kan förklara? / Joakim Länk | |
|
de är en del av däcksidan som är förstärkt så att den tar smällen innan fälgen gör det vid eventuell kollision med trotoarkant. Den sitter i anslutning till fälgkanten. På lågprofildäck gör den i regel väldigt liten nytta, är man emot kanten så repar man iregel fälgen Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
OK, tack Wendtan...som vanligt är du snabb som vinden... / Joakim Länk |
|
|
De finns iregel på alla lågprofildäck, de är dock inte alla fabrikanter som skriver ut det. Är de nya däck på ingång, eller fönster(skärm)shoppar du bara? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Jag har, som du kanske sett i ngn annan tråd, problem med spårkänslighet. Misstänker dock att det mest är pga spacerplattorna (som "min" däckkille tyckte att jag skulle ha på, vilket jag inte hade i fjor). Men har också läst i ngn tråd att det kan bli spårkänsligt om man bara har 3-4 mm kvar, vilket jag uppskattar att jag har. Så, efter en lååång inledning, svaret är att jag hoppas (och tror) att däcken klarar sig denna säsong, men att det definitivt blir dags för nya till nästa vår. Och jag tyckte det kunde vara "intressant" att veta ungefär hur mycket tunnare plånboken kommer att bli senast till våren...och svaret på det är ca 9-10000:-+monteringskostnad. / Joakim Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.