AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
578

Värde på en 325 coupe 92:a

Burberry
Undar vad en 325i coupe 92:a, fullutrustad (, M3 fälgar,skinn, stora färddatorn, ACC osv) är värd.
Har gått 18 mil och är i mycket bra skick.

-Best live BMW drive-
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Runt 50´ beroende på skick. Skicket är det mest avgörande på en så gammal bil...

Länk
Burberry
Ja det är nog det. I bland ser man 92or för 60-65 och börjar undra. Men runt 50 borde det ligga tror ja

-Best live BMW drive-
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Kring 50 är nog kanske normalt, många (inklusive mig själv) vill nog ha en 93a istället, pga av Vanos och nya AC kylmedlet osv..
Innan du slår till kontrollera om bilen verkligen är "fullutrustad", är den inte det är det ett bra prutningsargument. Kolla vilken utrustning som gick att få (i tyskland) via www.schwacke.de . Är till 99,9% övertygad om att bilen inte är fullutrustad fö.....

/Simon
Håller med Simon, begreppet fullutrustad/maxutrustad har blivit urvattnat sedan länge och missbrukas alltför ofta tyvärr.

Har utrustningslistan för E36 Coupe 1996 ifrån originalbroschyr och på en äkta fullmatad E36:a vill jag helst se att Dubbelglas, Original Brandsläckare, Telefax, mobiltelefon anno 199X, individualfärg samt diffbroms finns specad.

OT: Tyvärr har BMW en bit kvar till MBs utrustningsmöjligheter. Vimpelhållare på framskärmarna finns som utrustnings tillbehör för bl a E och S-klasse för en relativt rimlig summa pengar.
Ett tillbehör som nog glädjer de flesta småbarn som nyligen varit på McDonalds och haft barnkalas :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ärligt talat tycker jag det är ganska fånigt med
alla diskussioner kring ordet "Fullutrustad"........

Ok att det missbrukas av folk som kanske inte ens har skinn
men nog anser jag att en bil är fullutrustad om den har allt
i elväg, helskinn, taklucka, larm osv. Om en bil fr 92 kunde
fås med fax eller nån jäkla stenåldertelefon när man beställde den ny struntar ju jag fullständigt i. Sånt skulle jag snarare
se som ett minus än ett plus...........

Förresten skulle väl in princip inte en enda bil vara "fullutrustad"
i så fall. Tror inte det är så många som kryssar i allt i tillvalslistan på tex en Bmw när utrustningen nästan kan komma upp i själva bilens baspris......
Wadstedt79,

hur ska vi då i så fall kunna veta vad som ingår i "fullutrustad"? Problemet är att för en del innebär "fullutr" att bilen har AC och elhissar t ex. Därav att jag kan framstå som kinkig...:)

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.