AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.712

Vägtull i Norge

fr
39
fredde1980
Bmw 323ci -00
Hej!

Jag åkte igenom Oslo för ca 2 veckor sedan och blev stannad i en vägtull, men dom tog inte kort så jag fick ett inbetalningskort.

Jag har inte betalat inbetalningskortet.....är det någon som vet hur det funkar med norrmännen, kommer dom söka upp mig genom regnr för att sedan skicka böter eller tror ni dom skiter i mig...det handlade ju bara om 40:- NK.

Sedan på vägen hem så åkte jag i den filen som norrmännen som har "autopass" som det kallas, och då är det nog någon kamera som tar kort på regnr.
Vet någon hur detta funkar, kommer det en böter på detta också.
Är norrmännen hårda vad det gäller att bötfälla svenskar?

Mvh Fredrik

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Den länken handlar väl om forkjörning? Det är nåt annat änn 40 spänn i en vägtull? Försökt i en timme nu å hitta en artikkel från lokaltidningen där jag kommer från. Där har det precis kommit vägtullar rundt hela stan. Det finns ingen myntautomat/betjäning där. Det betyder att man måste ha Autopass eller betala nåt på förskott hos en bensinmack. Annars skickar dom en faktura. Frågan är som fredde1980 säger, om dom kommer å kräva inn pengar för en .se reg bil som åkt förbi där ett par gånger?

Skall försöka hitta nåt konkret på just detta med biltullar. Hastighetskamera vet vi redan att dom skickar för.

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Du får räkning hem. Tjejen drog igenom en tull och vart fotograferad.Fick inbetalningskort hem.Det tog iofs ett år men de letar upp dig så det är lika bra du betalar.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Japp.. dom letar upp dig.. Fakturan skickas av/via nåt företag i Stockholm (kommer ej på vad det heter) och då läggs dessutom en avgift på.. Sorry.

Två bilar är fler än en..
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Förseningsavgiften på vägtullen är ganska kraftig, har jag för mig. Åkaren var sjukt snabb att betala dom fakturorna när vi hade åkt genom Oslo.
Priset är väl även högre vid faktura, så lite norska småpengar skadar inte.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Så MC kan bara blåsa förbi eftersom de inte har någon skylt framme??
/Anders
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
eller är fotot taget bakifrån?
/A
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Då får man bara se till å följa lagen i det här tillfället.

Sigdarve:
Har för mig att mc/moped är gratis i vägtullar.. Inte 100:a, men nästan..

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.