|
|
|
|---|---|
|
Finns en komplett navigator med skärm och det du kan tänkas behöva på bildeldatabasen om någon skulle vara intresserad. Allt utom kabelstammen, som du enkelt kan köpa på BMW. Verkar sitta i en E46:a nu men den lär ju säkert passa på en e39:a också. Pris vet jag ej. Länk Har även skrivit ett litet dokument hur du eventuellt skulle kunna installera ett sådant system. Du kan ladda ner min PDF fil här Länk Mvh Kristian | |
|
Hmm ingen som är intresserad av en sådan. Ser att den finns fortfarande kvar. Dem ska väl ha ut nyvärdet antar jag? Om någon i Bohuslän eller Värmland köper den hjälper jag gärna till. Två man klarar biffen en fin dag ute i solen. Med några pilnser går det ännu snabbare. Skulle vara kul att dokumentera en sådan konvertierng med bild och film. Mvh Kristian |
|
|
Alf: Jag är klart sugen, men har inte kollat pris. De finns dock så mycket man vill ha :) Hjälper du mig sätta i den om ja köper? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan: Jag hjälper dig gärna. Jag kommer ner till Lund inga problems så dokumenterar vi det ordenligt också denna gång. Du bjuder på pilsner jag tar med min sköna verktygslåda med en helt nya multimeter! och all el, ABS scheman som jag har. Jag och du fixar det på en dag om vi börjar kl 9.00 och sedan har du navi kl 23 på kvällen. Du behvöer kabelstammen också, tror BMW tar 1.900 SEK för den. sedan en växlare också om inte det ingår? Tänk också på att du får 2.500 SEK för din CD som sitter i din bil också. KÖP jag är sugen på att installera. Kontrollera med dem vad dem har tänkt sälja den för? Det är ju i alla fall värt. Mvh Kristian |
|
|
Ringde och kollade vad det var! Det var visst Radionavigation bara, då är det ju inte så intressant faktiskt. Gud vad synd. Mvh kristian |
|
|
Synd, men de dyker säkert upp fler! Tackar för erbjudandet, de var mer än generöst annars! Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Tja! Kan bara tipsa om att jag själv också varit väldigt sugen på att installera originalnavi i min bil. Dock avskräcke mig själva installationen som enligt BMW skulle gå på drygt 10 000. Efter mycket läsande på diverse hemsidor kom jag dock fram att handdatorvarianten fungerar så gott som lika bra som OEM. Sagt och gjort och efter ett besök på Siba kom jag en dag hem med en Garmin Ique 3600 som har en inbyggd vikbar GPS-antenn. Med PDAn följde den senaste versionen av Europakartorna från NavTech och jag är minst sagt förbluffad över hur allt fungerar. Även färddator finns med (dock utan bensinförbrukning) samt röstguidning. Och allt detta för drygt 7000 vilket är en bråkdel av vad andra system kostar. När man sedan är vilse i en främmande stad är det bara att vika upp den inbyggda antennen och så är man back on track. Självklart, om man är ute efter en clean look med inbyggd skärm och allt så är det självklart att man skall satsa på OEM men jag tänkte att om man mest av allt är ute efter en billigare lösning så är PDA en perfekt variant. /D |
|
|
Dominik: Ja kör redan IPAQ samt Destinator. De funkar väldigt bra, men är inte direkt stilrent som du påpekar. tyckte de kunde vara kul o få lite nya funktioner i stereosystemet med. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.