|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Jirar |
simon_en Du kanske skulle ta och skriva en bok gällande detta ämne, du är ju en riktig köpexpert. |
|
Får väl vara med här också då. Jag skulle knappast pruta i telefon- däremot brukar jag tala om att Om bilen inte motsvarar det utlovade skicket ( efter specifika frågor ), och jag åkt i onödan, så får allt säljaren betala soppan dit! Detta brukar ge 3 olika reaktioner. 1: Säljaren talar genast om Fler fel på bilen... 2: Säljaren lägger på luren, efter någon oförskämd kommentar.. 3: Säljaren godtar detta, och bilen är då i ( nästan ) alla fall- precis som sagt i telefon! Detta irritationsmoment att ha blivit lurad att titta på ett objekt som inte är ens Nära skicket som utlovats, gör att jag numera ( med gott samvete ) kan utlova soppapengar till de som kommer och tittar på Mina bilar... Hatar nämligen att bli lurad- alltså lurar inte jag heller. Detta gör Dessutom att mina bilar från början har Rätt pris- alltså Ingen prutmån. Är bilen i utmärkt skick kostar den, självklart, mer än en som Inte är det- inte direkt konstigt. alfatok.... |
|
|
Haglund2306, det kan faktiskt vara en idé att bjuda på bilar långt över snittpriser. Har en bekant som höll på och köpte/sålde bilar för 8-10 år sedan som ringde på 1-2 månader gamla annonser och prutade stenhårt med god framgång, så recepten till framgång är många. Jirar, hehe antar att du förhandsbeställer ett ex direkt..:)? /Simon |
|
|
Det, min vän Simon beror nog till väldigt stor del på hur man definierar framgång ;_) Självklart är det så att man kan pruta per telefon, bara man är ärlig gentemot säljaren. Inte uppskattar jag som säljare någon som ringer o förklarar för mig att min bil inte är värd det jag begär; detta är en ren förolämpning då han inte ens sett bilen(såvida jag inte ligger avsevärt över riktprislista, inte er värdering här) Om det däremot ringer en man eller kvinna för den delen o säger att de vill ha en dylik bil som den jag erbjuder men inte är villig att betala mer än låt säg , samma pris som den tidigare.. .detta är lättare att acceptera för han har en vettig förklaring till varför han inte vill betala, han har inte förklarat att min bil är i det närmaste skrot, det finns andra till samma pris etc etc ... Finns det nu likadana till bättre pris det köp då dem i stället, du ringer till mig för att du vill ha den bil jag erbjuder visa då tillbörlig respekt annars kan du lägga på direkt. Sen att fråga om skick per telefon är meningslöst då du begär objektivt fastställda fakta utifån subjektiva värderingar.. fråga istället om konkreta detaljer, mm på däck, servad när etc. Pruta, det görs på plats, alternativt per telefon om man har väldigt långt att åka... |
|
|
Otto von Diesel, han fick enligt egen utsaga bilarna till mycket bra priser. Har inte verifierat hur bra de var. Vill poängtera att jag inte vill uppmuntra till det pajasbeteende där köparen ringer upp och skriker/hotar/ordbajsar och försöker få det lägsta priset, ofta 30-40% under begärt pris, tyvärr verkar det som att de flesta bilsäljare får dras med dem då dessa "pajaser" verkar leva på det. Vill istället uppmuntra till seriöst intresse för bilen och seriös prisförhandling över telefon såväl som på plats. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.