|
|
|
|---|---|
classe |
jag var med en kompis och kollade på en estorilblå m3-96 i nyköping (skobes). Det var nog en av de värst misshandlade m3 jag någonsin sett. tex. Omlackad bägge sidor med en skarv som var så kraftig att den syndes utan tveksamheter för att inte tala om kändes. Hela bilen hade kraftiga repor smälld fram med en lyckta som var ny och en blästrad spackel som sprukit på flera ställen motor huv i annan färg antenn som var dit borrad på bakluckan!!??? så att lacken spruckit kantstötta fälgar med dåliga framskivor inrednings som satt lös osv osv Säljare sa dessutom att de milen bilen hade gått inte spelade så stor roll och att de skulle byta kamrem på den???!!!!! stod att den gått ca 10 000 mil men gissningen är nog 25 000 mil. Är det ngn som vet vad den stackars bilen varit utsatt för?? |
|
Länk till annons? Gråter när man läser detta, alltid tragiskt när M bilar hamnar i händerna på idioter som inte uppskattar dess värde.... |
|
|
Gå in på bytbil.Sök handlare-Volvo-södermanlands län Så får ni upp de "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Länk "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Stort tack för den infon Classe! Jag har själv varit nyfiken på den bilen, men tvekat lite då jag har 50 mil enkel resa till Nyköping. Nu är jag verkligen glad att jag inte åkte dit! Jag blev också lite pessimistikt inställd till bilen av några andra orsaker. För det första var bemötandet inte speciellt bra. Säljaren lät trött och oengagerad och visste överhuvud taget ingenting om vare sig det specifika objektet eller M-bilar i allmänhet. Jag frågade bland annat om bilen var original eller utrustad med plastkit och sportavgassystem. Svaret jag fick var att det i alla fall var något sorts kjolpaket och att det var dubbla utblås bak (no, shit). Jag frågade också om vanosen var utbytt samt hur välfylld serviceboken var. Detta kunde inte säljaren svara på då serviceboken låg i bilen som för tillfället var låst. Det kan man kalla dålig service. Säljaren orkar inte ens låsa upp bilen och hämta serviceboken när en spekulant ringer på en så pass dyr bil! Han kan ju inte hjälpa att han inte vet så mycket men han kan väl i alla fall försöka eller låta mig prata med någon annan som vet lite mer. Det andra skälet till min misstänksamhet var att bilens ägare de senaste två åren var ett företag. Jag vet inte hur ni tänker men personligen är jag väldigt skeptisk till företagsägda bilar. Man kan bara spekulera i hur de anställda kör med en bil som de inte har något personligt ekonomiskt intresse i. Förmodligen fullgas när bilen är kall osv. En annan bil som ni kan vara lite skeptiska till är M3:an (också en Estorilblå 96:a med 15000 mil på mätaren) på Motus bil i Halmstad. När jag ringde frågade jag speciellt om det var mycket stenskott i fronten på bilen eftersom detta verkar vara mycket vanligt (lite konstigt på bilar som sägs ha gått cirka 11000 mil...). Säljaren svarade att jag inte behövde vara orolig eftersom bilen var mycket fin. Sagt och gjort, jag och brorsan åkte de 12 milen till Halmstad för att ta oss en titt. Det visade sig dock snart att bilen inte var i det skick säljaren påstod. Det var ovanligt många stenskott i fronten, den ena backspegeln var blästrad med stenskott medan den högra var kladdigt penslad (förmodligen efter en parkeringsskada) och även framskärmarna hade en del stenskott. Förövrigt såg plåten veckad/vågig ut på vissa ställen när man tittade utmed bilen. Kanske var detta kvarlevor från uträtade bucklor. Vänstra framskärmen var matt i lacken, vilket gjorde att reflektioner suddiga, ungefär som när en synskadad tar av sig glasögonen (bra liknelse, va!). Inredningen i bilen var i bra skick förutom att ena dörrsidan satt löst och var knäckt i framkant. Hur detta har uppstått kan man ju bara spekulera i... Så mycket kan jag säga att detta med råge var den mest vanskötta bilen som vi har tittat på trots att det var nyaste. När en bil är så gammal som dessa trots allt är så spelar det mindre roll om den är 8 eller 10 år. Har inte de tidigare ägarna skött bilen så är den lik förbannat ett vrak kanske redan efter 5 år. Ursäkta det långa inlägget :) |
|
|
Känner mig ganska nöjd med mitt köp (juni 2000) efter att ha läst allt detta! :-) Det är bra att höja ett varningens finger till alla M3 spekulanter där ute....visst kan du få en M3:a för 100 lakan idag, men troligtvis köper du dig också en hel del problem! Såg en fin original M3 coupé -95:a på börsen nyss....11.000 mil, killen begär 147.000:- högt kan tyckas...men det finns inte många 3.0:or med dom låga milen som dessutom är i originalskick kvar....(skulle vara min då) ;) Glöm inte...du får vad du betalar för....& för 100 tusen så får du lite veck i lacken...& kanske en spacklad backspegel på köpet! ;) /Klas |
|
|
Men m3 E36 har väl inte kamrem? Och hur kan en seriös bilsäljare säga att miltalet saknar betydelse? Helt kosmiskt! 100 000 för lite veck i lacken och en spacklad backspegel låter dyrt eller hur? ;-) |
|
|
mosse e du fortf ute efter en m3??? finns en på ***** där du provkörde en sist. lila m3 96:an. kolla för dom har fått in en 93 på 12000mil sv såld kanon fin, kanske lika fin som din??? investering??? aja om du forf är interesserad så har dom en. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
den m3 a är krockad ca 10 ggr... är en liten vietnames som haft den här i nyköping... totalt slut överallt... bmw mekaniker bara skrattar åt den... och i övrig så sitter det kamkedja och ingen j...a rem så den föräljaren borde byta jobb men m3a äör för övrigt till salu bor i nyköping kolla här priset är mycket diskutabelt... Länk Mollemeck |
|
classe |
Är det någon som vet hur långt den gått egentligen? jag skulle tippa på 25 000? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.